شناسهٔ خبر: 68107029 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مولوی در آستانه تشکیل کابینه جدید دولت چهاردهم:

ایجاد فرصت برابر آموزشی و عدالت اجتماعی بین فرهنگیان از اولویت‌های وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش باشد

صاحب‌خبر -
ایجاد فرصت برابر آموزشی و عدالت اجتماعی بین فرهنگیان از اولویت‌های وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش باشد
خبرگزاری آریا - نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پارامترهای نامطلوب آموزشی و تربیتی در چند سال گذشته نیازمند بازنگری کلی است، افزود: شاخص‌های مطلوب آموزشی و تربیتی نیازمند وزیری با اندیشه‌ای تحول‌گرا و پویا، عزم و اراده‌ای محکم برای تغییر است تا با ایجاد تحول در ساختار و محتوا و روش‌ها امید و انگیزه را در کالبد آموزش و پرورش جاری و ساری نماید.

سید محمد مولوی در مورد اولویت‌های وزیر انتخابی آموزش و پرورش، گفت: کسی بر کرسی وزارت آموزش و پرورش تکیه بزند باید برخاسته از بدنه فرهنگیان باشد تا سختی و مشکلات این وزارتخانه با گوشت و پوست خود لمس کند .
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه عدالت آموزشی در استان‌های محروم بسیار کم رنگ است، افزود: ایجاد فرصت برابر آموزشی برای دانش آموزان تمام استان‌ها به ویژه مناطق محروم و عدالت اجتماعی و رفاه بین فرهنگیان باید از اولویت‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باشد .
نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پارامترهای نامطلوب آموزشی و تربیتی در چند سال گذشته نیازمند بازنگری کلی است، افزود: شاخص‌های مطلوب آموزشی و تربیتی نیاز به وزیری با اندیشه‌ای تحول‌گرا، پویا، با عزم و اراده‌ای محکم برای تغییر دارد تا با ایجاد تحول در ساختار و محتوا و روش‌ها امید و انگیزه را در کالبد آموزش و پرورش جاری و ساری نماید .
مولوی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی کشوری غنی به لحاظ فرهنگی است، اظهار کرد: هویت بخشی به دانش‌آموزان با این سرمایه‌های عظیم تمدنی می‌تواند مسیری روشن برای همگان طراحی کند. توجه ویژه به علوم انسانی و تربیت جوانان براساس شاخص‌های بیانه گام دوم بسیار حائز اهمیت است .
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از عدم اجرای سند تحول بنیادین در دولت‌های گذشته تصریح کرد: امید می‌رود در دولت چهاردهم سند مذکور به مرحله اجرایی شدن برسد تا شاهد رفع بسیاری از مشکلات در این حوزه باشیم ./
پایان پیام

نظر شما