شناسهٔ خبر: 68105619 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

واشنگتن‌پست: اسرائیل از ناتوانی در دفع حملات موشکی ایران نگران است

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به منزوی‌تر شدن رژیم صهیونیستی نسبت به حمله ۴ ماه پیش ایران از نگرانی این رژیم برای دفع حملات موشکی احتمالی جدید ایران خبر داده است.

صاحب‌خبر -

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی به نگرانی‌های اسرائیل از احتمال ناتوانی در دفع حمله موشکی مورد انتظار ایران برای پاسخ به ترور اسماعیل هنیه پرداخته است.

این روزنامه نوشته است: «هراس‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه سامانه‌های پدافندی اسرائیل حتی با حمایت آمریکا ممکن است قادر به مقابله کامل با حملات گسترده و هماهنگ نباشند.»

واشنگتن‌پست مدعی شده که در حمله قبلی ایران به اسرائیل ائتلاف کشورهای عربی به رهبری آمریکا به تل‌آویو برای دفع حملات موشکی کمک کرده‌اند.

این روزنامه نوشته اسرائیل نسبت به زمانی که ایران در ۴ ماه پیش آن حمله را انجام داد از لحاظ منطقه‌ای منزوی‌تر است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علی‌رغم فشارهای واشنگتن و همچنین درخواست‌های مقام‌های نظامی خود رژیم با توافق آتش‌بس/تبادل اسرا با حماس مخالفت کرده است.

این روزنامه نوشته اقدام اسرائیل در ترور اسماعیل هنیه که اصلی‌ترین مذاکره‌کننده حماس بود به عصبانیت مقام‌های آمریکایی و سران کشورهای عربی منجر شده که گمان می‌کرده‌اند گفت‌وگوها به مرحله حساس رسیده است.

واشنگتن‌پست نوشته در حمله ماه آوریل کشورهای عربی نقش خودشان در دفع حمله ایران را هم از بیم اقدامات تلافی‌جویانه تهران و هم از بیم خشم عمومی احتمالی بابت حمایت از اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه کم‌اهمیت جلوه دادند.

واشنگتن‌پست نوشته شدت این نگرانی‌ها در حال حاضر حتی بیشتر شده و کشورهای عربی تلاش کرده‌اند خودشان را از مشارکت در دور بعدی خشونت‌ها دور نگاه دارند.

اردن و عربستان سعودی اعلام کرده‌اند که نمی‌خواهند حریم هوایی آنها به منطقه جنگی تبدیل شود. مصر هم علنا گفته قصد مشارکت در ائتلافی برای مهار حمله موشکی احتمالی ایران را ندارد.

یک مقام ارشد اسرائیلی که به شرط عدم افشای نام با واشنگتن‌پست گفت‌گو می‌کرد این موضع‌گیری‌های علنی از سوی کشورهای علنی را «بسیار نگران‌کننده» توصیف کرد.

نظر شما