شناسهٔ خبر: 68104875 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

رژیم صهیونیستی و سیاست ترورها/ اسرائیل بدون حمایت آمریکا جرات دست زدن به ترور را ندارد

سیاست ترور برای رژیم صهیونیستی تازگی ندارد و سیاست قدیمی است که بیش از چهل سال است این رژیم آن را در پیش گرفته؛ اما هیچ نتیجه‌ای برای او نداشته است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، در یادداشت «احمد الشریف» با عنوان «رژیم صهیونیستی و سیاست ترورها» آمده است:

ترسوی بزدل عاجز از رویارویی مستقیم با رزمندگان مقاومت به در پیش گرفتن شیوه‌های دیگر متوسل می‌شود تا از طریق آن آبروی باقی مانده خود را که در میدان رویارویی از دست داد، حفظ کند. این امر بر سران رژیم صهیونیستی و ارتش آنها صدق می‌کند که در تحقق اهداف علنی و آشکار خود در نوار غزه با وجود گذشت 10 ماه از تجاوزات وحشیانه شکست خورده‌اند و مقاومت فلسطینی که جنبش‌های حماس و جهاد نمایندگانش هستند، در برابر این تجاوز ظالمانه مقاومت و ایستادگی می‌کنند. تجاوزاتی که تنها دستاوردش برای اشغالگران، کشتار بیشتر زنان و کودکان و ویران کردن زیرساخت‌های شهری و تحمیل محاصره ظالمانه غیرنظامیان بوده است به همین سبب پس از ناکامی در برابر مقاومت، به سیاست ترورها متوسل شدند، اگر چه این سیاست برای رژیم صهیونیستی تازگی ندارد و سیاست قدیمی است که بیش از چهل سال است این رژیم آن را در پیش گرفته؛ اما هیچ نتیجه‌ای برای او نداشته است.

هر گاه یکی از رهبران و فرماندهان مقاومت ترور شود، بیش از یک نفر جای او را می‌گیرد، و دشمن به هیچ یک از اهدافی که از ابتدای جنگ و تجاوز علیه نوار غزه اعلام کرده، دست نیافته است. دشمن بر سیاست ترور برای گرفتن انتقام شکست خفت بار و مفتضحانه ارتش خود پافشاری می‌کند، این در حالی است که حکام سازشکار عرب، ارتش این رژیم را ارتش شکست ناپذیر توصیف می‌کردند.

اشغالگران بار دیگر سیاست ترورها را با هدف برهم زدن معادلات و شعله‌ور کردن آتش جنگ در منطقه در پیش گرفتند تا شاید به دستاوردی در برابر افکارعمومی خشمگین خود دست یابند که خواهان کناره‌گیری همه سران خود هستند، به خاطر اینکه هیچ پیروزی و دستاوردی کسب نکرده‌اند، آنها نه اسیران را آزاد کردند و نه جنبش حماس را که مدعی نابودی‌اش بودند، از بین بردند و نه امنیت و آرامش را برای ساکنان شمال فلسطین اشغالی(در مرز با لبنان) به ارمغان آورده‌اند که برای اولین بار از سال 1948(زمان اشغال فلسطین) از این مناطق(به سبب حملات تلافی جویانه حزب‌الله) کوچانده شدند.

صهیونیست‌ها از فرصت حضور شهید مجاهد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران سوء استفاده کردند، در حالی که این شهید، سفر رسمی به ایران انجام داده بود و در یک مکان عمومی اقامت داشت که ده‌ها نفر از اعضای هیئت‌های کشورهای مختلف شرکت کننده در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران، دکتر مسعود پزشکیان شرکت کرده بودند، در این مکان اقامت داشتند. براساس بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صهیونیست‌ها از طریق مزدورانشان اقدام به شلیک موشک کوتاه برد به اتاق شهید هنیه در محل اقامتش کردند که به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از همراهانش منجر شد.

اگرچه هنوز نتایج تحقیقات برای مشخص شدن چگونگی انجام این عملیات تروریستی از سوی طرف ایرانی رسما اعلام نشده، به طوری که اخبار ضد و نقیضی درباره آن وجود دارد؛ اما این اقدام تروریستی بزدلانه و جنایت زشت از سوی همه محکوم شد و با این که رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند که شهادت هنیه تنها سبب افزایش قدرت و ایستادگی مقاومت فلسطین خواهد شد و این رژیم در گذشته هم آن را با ترور رهبران مقاومت فلسطین در برخی پایتخت‌های عربی و اروپایی و داخل فلسطین تجربه کرد که این اقدامات تروریستی تنها سبب افزایش ایستادگی و اقتدار مقاومت شده است. این رژیم ساعاتی پیش از ترور شهید هنیه، به ضاحیه جنوبی بیروت حمله کرد که به شهادت هفت نفر از جمله فواد شکر، فرمانده حزب‌الله ملقب به سید محسن و زخمی شدن دهها نفر دیگر منجر شد.

این دشمن جرات ارتکاب ترورهای بزدلانه را نداشت اگر حمایت آمریکا و سکوتت حکام سازشکار عرب نبود به ویژه کسانی که نتانیاهوی جنایتکار در سخنرانی خود در کنگره آمریکا، آنها را همپیمان توصیف کرده و اینکه آنها شرکای وی در تبدیل منطقه از فقیر به ثروتمند به زعم وی خواهند بود، حکامی که جرات نکردند این جنایت شنیع را حتی به صورت لفظی برای حفظ آبروی خود در برابر ملتهایشان محکوم کنند.

رژیم اسرائیل، ساختار بزدلانه‌ای است که برای دفاع از خود وابسته و متکی به آمریکا و کشورهای غربی است، به طوری که این رژیم حالت فوق‌العاده اعلام و مرخصی نظامیان را لغو کرده و حریم هوایی فلسطین اشغالی را از ترس پاسخ احتمالی ایران و محور مقاومت بسته است. پاسخی که پس از تاکید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله و سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن، حتمی و قطعی و یک پاسخ جمعی است.

به همین سبب دولت آمریکا به سرعت میانجیگران را خود به سوی ایران و حزب‌الله لبنان اعزام کرد تا از آنها بخواهند برای کاهش تنش به زعم خود، به تجاوز اخیر اسرائیل پاسخ ندهند، در حالی که آمریکایی‌ها جرات ندارند از سران صهیونیست‌ها بخواهند که تجاوزاتشان را متوقف کنند. نه تنها چنین کاری نمی‌کنند، بلکه تجاوزات اسرائیل را دفاع از خود و حق مشروعی برای این رژیم قلمداد می‌کنند و حتی وزیر دفاع آمریکا به صراحت و در پخش مستقیم گفته است که آمریکا در صورت حمله ایران و حزب الله، از اسرائیل دفاع خواهد کرد و کشتی‌های جنگی بیشتری را به منطقه برای دفاع از اسرائیل این نورچشمی آمریکا که با تأسف فراوان مورد حمایت حکام عرب است، اعزام کرده است.

هر کس عمیقا به آنچه در داخل اسرائیل(رژیم صهیونیستی) می‌گذرد و اختلافات میان این رژیم نامشروع و غاصب را مورد توجه قرار دهد، می‌بیند که نتانیاهو از سرنوشت نامعلومی که در صورت توقف تجاوزات به غزه انتظارش را می‌کشد و اعتراف به شکست وی در برابر شیران مقاومت، وحشت‌زده است. او از ابتدای تجاوز در 10 ماه پیش مدعی بود که به پیروزی مطلق نزدیک است؛ اما هیچ یک از وعده‌هایش شامل نابودی جنبش حماس، بازگرداندن اسیران صهیونیست و اشغال مجدد نوار غزه محقق نشده است.

نتانیاهو از همان ابتدای جنگ شعار "حماس یا باید تسلیم شود یا بمیرد" را سر می‌داد که این شعار هم محقق نشد و هرگز نیز محقق نخواهد شد، مادامی که به یاری خداوند، مردان صادقی وجود دارند که به آنچه با خدا عهد و پیمان بستند، ایمان دارند و به آن عمل می‌کنند و قادر هستند از سررزمین و مسئله خود دفاع کنند.

ایستادگی مردان مقاومت طی 10 ماه گذشته در برابر قدرتمندترین نیروی مورد حمایت آمریکا و غرب و حتی کشورهای عربی یک چالش در برابر رژیم صهیونیستی و شکست تمام اهداف این رژیم بوده است. رژیمی که زیرساخت‌های شهری نوار غزه را ویران کرده و هزاران نفر از زنان و کودکان و سالخوردگان را به خاک و خون کشید و محاصره ظالمانه را تحمیل کرد تا آنها از گرسنگی بمیرند و البته بسیاری از آنها به ویژه کودکان محروم از شیرخشک، به سبب گرسنگی جان خود را از دست دادند.
 
روزهای آینده، به زودی مژده پیروزی بر رژیم صهیونیستی به جهان خواهد رسید، پس از آنکه این نبرد به نبرد تمام عیاری تبدیل شده که چهار جبهه در آن مشارکت می‌کنند، همانطور که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله آن را مورد تاکید قرار داد، ما در انتظار تحقق پیروزی در نبرد «پیروزی وعده داده شده و جهاد مقدس» هستیم.

انتهای پیام/
 

نظر شما