شناسهٔ خبر: 68102057 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

انتقاد جدی از همکاری کمیته برگزاری المپیک با کوکاکولا

اقتصادنیوز: کارشناسان بهداشت خواستار پایان همکاری کمیته بین المللی المپیک با کوکاکوکا شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، تریش کوتر و ساندرا مولین از گروه جهانی سلامت استراتژیک از همکاری کمیته برگزاری المپیک با شرکت آمریکایی کوکاکولا انتقاد کردند.

نوشابه معروف جهانی کوکاکولا همراه با آدیداس، نایک و سایر برندهای ورزشی اسپانسرهای المپیک هستند. این شرکت آمریکایی در سال ۱۹۲۸ اسپانسر بازی‌های المپیک بود و از آن زمان تاکنون اسپانسر رقابت‌ها باقی مانده است. 

خبر مرتبط
جهان در شوک/ حادثه وحشتناک برای رکوردار جهان در المپیک پاریس+ فیلم

اقتصادنیوز: لامچا گیرما، دونده ۲۳ ساله اهل اتیوپی در جریان مسابقه ای در المپیک بیهوش شد.

در مورد مضر بودن نوشابه برای بدن زیاد گفته شده است. در جریان بازی‌های المپیک پاریس، دو کارشناس بهداشت از سازمان‌دهندگان المپیک خواستند از قرارداد با کوکاکولا خارج شوند و به جای آن نوشیدنی‌های سالم را تبلیغ کند.

تریش کوتر و ساندرا مولین از گروه جهانی سلامت گفتند که نوشابه جایی در ورزش ندارد. دانشمندان نوشیدنی‌های قندی را عامل اصلی طیف وسیعی از مشکلات سلامت از جمله چاقی، دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی می دانند که مردم سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

دانشمندان همچنین معتقدند که محصولات کوکاکولا به  انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کنند و مقادیر زیادی آب برای تولید این نوشیدنی استفاده می‌شود.

خاطرنشان می شود که در سال ۲۰۲۰، این شرکت آمریکایی قراردادی ۳ میلیارد دلاری برای تمدید اسپانسری بازی‌های المپیک امضا کرد.

نظر شما