شناسهٔ خبر: 68101182 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

خویشتن‌داری معنایی ندارد

اکثر سران اروپایی ، نه‌تنها کمترین انتقاد و محکومیتی را متوجه رژیم جعلی و سفاک صهیونیستی در قبال ترور شهید اسماعیل هنیه صورت نداده‌اند، بلکه با ارسال پیام‌هایی رسمی یا غیررسمی خواستار خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت در قبال این جنایت غیرقابل‌گذشت شده‌اند.

صاحب‌خبر -

اکثر سران اروپایی ، نه‌تنها کمترین انتقاد و محکومیتی را متوجه رژیم جعلی و سفاک صهیونیستی در قبال ترور شهید اسماعیل هنیه صورت نداده‌اند، بلکه با ارسال پیام‌هایی رسمی یا غیررسمی خواستار خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت در قبال این جنایت غیرقابل‌گذشت شده‌اند.اروپائیان در حالی به جبهه مقاومت التماس خویشتن‌داری می‌کنند که در طول ماه‌های سپری‌شده از جنگ غزه، از حامیان تسلیحاتی، نظامی، امنیتی، سیاسی و تبلیغاتی رژیم اشغالگر قدس و آمریکا بوده و مسیر نسل‌کشی فلسطینیان بی‌گناه توسط رژیم اسرائیل را هموارساخته‌اند.

تکنیک‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی به کار گرفته‌شده از سوی اروپائیان و رسانه‌هایی مانند دویچه وله، خبرگزاری فرانسه و یورونیوز در این خصوص قابل‌تأمل است:آن‌ها به‌گونه‌ای مسئله را روایت می‌کنند که گویا طرف صهیونیستی هیچ‌گونه اقدام و کنشی تروریستی صورت نداده و اکنون باید در تحلیل معادله‌ای که شکل‌گرفته، مؤلفه‌ای تحت عنوان تقصیر دشمن اسرائیلی و حامی اصلی آن یعنی آمریکا را کنار گذاشت! این وقاحت بی‌پایان اروپایی ، منبعث از راهبردهای کلان اتحادیه اروپا در صیانت مطلق از کالبد منحوس رژیم اشغالگر قدس است. قدرت لابی‌های صهیونیستی در کشورهایی مانند آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، مجارستان، لهستان و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا کمتر از لابی آیپک در آمریکا نیست. لابی‌های سوسیال -صهیونیست و محافظه کار-صهیونیست در اروپا سال‌هاست بر دستگاه سیاست خارجی این کشورها تسلط دارند، تا جایی که راهبردها و اصول کلان این بازیگران در نظام بین‌الملل و غرب آسیا را خود تعیین و تحمیل می‌کنند.

بدیهی است که در شرایط کنونی، اروپا بازیگری واسطه‌گر یا بی‌طرف نبوده و خود در ایجاد و استمرار تروریسم صهیونیستی ( که یکی از مصادیق بارز آن شهادت مظلومانه رئیس دفتر سیاسی حماس است) نقش پررنگ و غیرقابل‌انکاری ایفا کرده‌اند.

ازاین‌رو مقامات اروپایی نه‌تنها در جایگاه نسخه‌نویسی و توصیه پردازی در خصوص جلوگیری از انتقام قطعی و گسترده جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی نیستند، بلکه خود نیز باید پذیرای آثار و تبعات حمایت خود از نسل‌کشی مردم غزه باشند. در این میان، نقش سیاستمدارانی مانند امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان بیشترین و پررنگ‌ترین نقش را در حمایت‌های آشکار و پشت پرده از صهیونیست‌ها ایفا کرده‌اند.در اکثریت قریب به‌اتفاق پرونده‌های ترور رهبران و مسئولین ارشد جبهه مقاومت، رد پای دستگاه‌های اطلاعاتی و حتی نظامی و عملیاتی کشورهای اروپایی( مخصوصا انگلیس، آلمان و فرانسه) غیرقابل‌انکار بوده است. ازاین‌رو توصیه‌ها و به عبارت بهتر، التماس مقامات اروپایی که باهدف جلوگیری از پاسخ قاطعانه جبهه مقاومت به شهادت اسماعیل هنیه صورت می‌گیرد، کمترین اعتبار و اصالتی برای جمهوری اسلامی ایران و دیگر گروه‌های مقاومت مانند حماس، حزب‌الله لبنان، حشد الشعبی عراق و انصارالله یمن ندارد. زمان آن رسیده است که اتحادیه اروپا هزینه‌های بازی مطلق خود در زمین صهیونیست‌ها را پرداخت کند. هزینه‌ای که حتی تصور آن برای مقامات خودکامه و تروریست پرور آمریکایی دشوار است….

نظر شما