شناسهٔ خبر: 68100375 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

سرپرست سازمان ملی سنجش خبر داد:

پذیرش مدال آوران المپیک در دانشگاه بدون کنکور

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: تمامی قهرمانان ورزشی دارای مدال طلا، نقره و برنز مسابقات المپیک می‌توانند بدون شرکت در آزمون در رشته علوم ورزشی ادامه تحصیل دهند.

صاحب‌خبر -
پذیرش مدال آوران المپیک در دانشگاه بدون کنکور

به نقل از سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، دکتر عبدالرسول پورعباس با تبریک افتخارآفرینی و کسب مدال توسط مبینا نعمت زاده، دختر سرفراز و قهرمان ایران اسلامی و محمدهادی ساروی و امین میرزازاده پهلوانان بااخلاق و جسور کشورمان تأکید کرد: بر اساس مصوبه جلسه ۱۰۶ مورخ ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمامی قهرمانان ورزشی دارای مدال طلا، نقره و برنز مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی می‌توانند بدون شرکت در آزمون در رشته علوم ورزشی ادامه تحصیل دهند.

وی افزود: این افراد باید درخواست خود را از طریق کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه کنند.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با آرزوی موفقیت و سرافرازی برای سایر ورزشکاران کاروان جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، خاطرنشان کرد: قهرمانان ایران اسلامی برای آمادگی شرکت در مسابقات مدت زیادی در اردوهای آمادگی به سر می‌برند و با تمهیدات پیش بینی شده امکان ادامه تحصیل آنها که در رشته‌های مختلف ورزشی افتخارآفرینی می‌کنند فراهم شده است.

گفتنی است شب گذشت رئیس دانشگاه تهران اعلام کرد که این دانشگاه، مبینا نعمت‌زاده، مدال‌آور المپیک ۲۰۲۴ پاریس را بدون کنکور پذیرش می‌کند.

نظر شما