شناسهٔ خبر: 68099121 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

دلهره ترامپ از محبوبیت رقیبش/زحمتم بیشتر شد

ايسنا : رسانه آمریکایی گزارش داد، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات، از رتبه رو به رشد کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و رقیب خودش ناراحت است، چون باعث شده او توجه بیشتری به امور کمپین انتخاباتی خود داشته باشد.

صاحب‌خبر -

روزنامه واشنگتن پست امروز (پنجشنبه) به نقل از افراد نزدیک به «دونالد ترامپ» گزارش داد، تعداد فزاینده نظرسنجی‌های مثبت از کامالا هریس و همچنین پوشش مطلوب او در رسانه‌ها، از زمانی که جو بایدن او را جایگزین خودش به عنوان نامزد دموکرات‌ها کرده است، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان را برانگیخته تا از وضعیت کارزار انتخابات ریاست جمهوری خود شکایت کند و از دوستانش بپرسد که چگونه پیش می‌رود.

منابع آگاه به این روزنامه گفتند، رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین این سوال را مطرح می‌کند که چرا رویدادهای کمپین هریس افراد و بودجه بیشتری را نسبت به خودش جذب می‌کند، و افزودند که چنین نگرانی‌هایی ممکن است منجر به تغییر برنامه‌ریزی نشده کارکنان کمپین انتخاباتی او شود.

یکی از این افراد به نقل از ترامپ گفت: «بی‌انصافی است که او [بایدن] را شکست دادم و اکنون باید هریس را هم شکست دهم.»

اوایل هفته، نظرسنجی مورنینگ‌کانسالت نشان داد که هریس برتری خود را نسبت به نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا به چهار درصد افزایش داده و بیشترین برتری را در میان نامزدهای دموکرات نسبت به ترامپ در نزدیک به یک سال گذشته به دست آورده است.

در ماه ژوئیه، بایدن کناره‌گیری خود را از رقابت‌های ریاست جمهوری اعلام کرد و از هریس به عنوان نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرد. در همان زمان، ترامپ نامزدی حزب جمهوری خواه را تضمین کرد و سناتور جیمز دیوید ونس را به عنوان معاون خود انتخاب کرد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است پنجم نوامبر برگزار شود.

بر اساس اکثر نظرسنجی‌ها، کامالا هریس از زمانی که کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری را از جو بایدن تحویل گرفته است، از پیشتازی دونالد ترامپ کاسته است. در آخرین نظرسنجی مورنینگ‌کانسالت که دوشنبه منتشر شد، «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد دموکرات‌ها با ۴۸ درصد به ۴۴ درصد از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان پیشی گرفته است.

در این نظرسنجی، ۵ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده «فردی دیگر» را انتخاب کردند و ۴ درصد گفتند که فعلا انتخابی ندارند. نظرسنجی هفتگی مورنینگ‌کانسالت برای سومین هفته متوالی نشان می‌دهد که ترامپ عقب‌تر از هریس است.

ترامپ حداقل در هشت نظرسنجی دیگر از زمان کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی نسبت به هریس پیش است، اما اکثر آنها نشان می‌دهند که برتری ترامپ مقابل هریس به نسبت زمان رقابت این رئیس‌جمهور سابق آمریکا با بایدن، کاهش یافته و محبوبیت هریس بعد از اعلام نامزدی افزایش یافته است.

نظرسنجی‌ها همچنین به طور مداوم نشان می‌دهند که هریس از بایدن بهتر عمل می‌کند؛ بایدن در نظرسنجی‌های مورنینگ‌کانسالت، سی‌ان‌ان-اس‌اس‌آراس، وال‌استریت‌ژورنال و تایمز-سیه‌نا قبل از خروج از رقابت، با شش امتیاز از ترامپ عقب بود.

نظر شما