شناسهٔ خبر: 68096258 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

وزیرخارجه الجزایر:

همه کشورها ناگزیر به محکومیت اسرائیل هستند

دیدار و رایزنی با «احمد عطاف» وزیر امور خارجه الجزایر یکی دیگر از دیدارهای علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده بود.

صاحب‌خبر - به گزارش ایسنا، سرپرست دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ابراز امیدواری کرد: در دولت جدید شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.

وی تاکید کرد: بعد از سفر رییس جمهور شهید ایراهبند رئیسی به الجزایر مناسبات ما وارد تراز جدیدی شد و شتاب خوبی پیدا کرد و زمینه برای گسترش روابط فراهم است و امیدواریم این روند در چارچوب برگزاری نشست عالی مشترک دو کشور استمرار یابد.

وی افزود: ایران و الجزایر مسئولیت جدی در قبال مساله فلسطین دارند و باید همکاری در عرصه بین‌المللی را برای حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل گسترش دهند.

باقری در بخش دیگری از این دیدار با ارزشمند توصیف کردن مواضع اصولی الجزایر در حمایت از مساله فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به‌ ویژه در تجاوز تروریستی اخیر و به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و حمایت از درخواست ایران‌ برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان متحد،‌ تاکید کرد: رژیم اسرائیل به‌عنوان یک موجودیت شرور از همه ظرفیت‌هایش برای برهم زدن ثبات و امنیت منطقه استفاده می‌کند و این رژیم ده ماه است که از همه امکانات و تجهیزات پیشرفته برای نابودی مردم‌ مظلوم فلسطین در غزه بهره می‌برد؛ لذا ضروری است کشورهای اسلامی با انسجام و هماهنگی به‌ دنبال توقف جنایات اسرائیل و عدم اجازه به آن در به مخاطره اندختن امنیت منطقه  باشند.

احمد عطاف وزیر امورخارجه الجزایر نیز در این دیدار، مجددا مراتب همبستگی دولت و مردم الجزایر را با جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه بعد از تهاجم تروریستی اخیر اسرائیل ابراز داشت.

وی تاکید کرد: امروز یک‌ مسئولیت سنگین برای حفاظت از امانت توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور بر دوش ما است و ما همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را در این راستا به‌کار می‌گیریم.

وی برگزاری نشست‌ جده با هماهنگی و رایزنی دو کشور را فرصتی برای اعلام همبستگی کشورهای اسلامی با ایران و محکومیت تجاوزات اسرائیل توصیف کرد و افزود: پیوند عمیقی بین کشورهای اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی ایجاد شده و جنایات اسرائیل به حدی رسیده که همه کشورها ناگزیر به محکومیت آن هستند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما