شناسهٔ خبر: 68093859 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

جلوگیری از موازی کاری در حوزه فناوری با توسعه فن بازار های منطقه‌ای

بیست دومین نشست سراسری فن بازارهای منطقه‌ای و تخصصی کشور با حضور نمایندگانی از ۳۱ استان در سنندج برگزار شد. ارائه تجربیات موفق و انتقال تجربه و بررسی آخرین فعالیت‌های شبکه فن بازار ملی ایران از برنامه‌های این نشست دو روزه بود.

صاحب‌خبر -
مشاور رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به توسعه شبکه فن بازارهای منطقه‌ای در کشور گفت: ایجاد بانک اطلاعات فناوری‌های هر استان و همچنین تعامل آنها در قالب یک ساختار ملی و جلوگیری از موازی‌کاری و هزینه‌کرد مجدد و تلاش در راستای همگرا کردن و هم‌افزایی فعالیت‌ها از جمله مزایای این شبکه به شمار می‌رود.
 
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، بیست دومین نشست سراسری فن بازارهای منطقه‌ای و تخصصی کشور با حضور نمایندگانی از ۳۱ استان در سنندج برگزار شد. ارائه تجربیات موفق و انتقال تجربه و بررسی آخرین فعالیت‌های شبکه فن بازار ملی ایران از برنامه‌های این نشست دو روزه بود.
 
کمال محمدی مشاور رئیس پارک فناوری پردیس در این نشست عامل اقتدار، اشتغال و رفاه مردم را توجه به فناوری دانست و افزود: در کشور از ابتدای انقلاب تاکنون تلاش زیادی برای توسعه در بخش فناوری انجام و شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شد و با پژوهش‌های مهم به جایگاه خوبی در زمینه فناوری رسیدیم.
 
وی به برنامه‌ریزی برای ایجاد شبکه فن بازار در استان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: وظیفه این فن‌بازارها، مدیریت و جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با دستاوردها و نیازهای فناوری منطقه، برای تسهیل در مبادلات فناوری و ارائه انواع خدمات تخصصی مرتبط با آن است که با توسعه شبکه جامعی از متخصصین و نهادهای علمی و تحقیقاتی صنعتی و دانشگاهی می‌تواند نیازمندی‌های صنایع و بنگاه‌های اقتصادی را تامین کند و یا بهترین منابع پاسخ به تقاضاهای آنان را در دسترس قرار دهد.
 
 محمدی ایجاد بانک اطلاعات فناوری‌های هر استان و همچنین تعامل آنها در قالب یک ساختار ملی و جلوگیری از موازی‌کاری و هزینه‌کرد مجدد و تلاش در راستای همگرا کردن و هم‌افزایی فعالیت‌ها را از جمله مزایای شبکه فن بازارهای منطقه‌ای عنوان کرد.
 
حمیدرضا امانی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان هم در این نشست بر لزوم ایجاد فناوری در استان به ویژه حوزه صنایع تاکید کرد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان سال گذشته برای پررنگ شدن بخش نرم افزاری در صنایع، رویدادی با تمرکز بر صنایع خودرویی برگزار و ۱۳ نیاز فناورانه حوزه صنایع خودرویی شناسایی شد.
 
امانی با بیان اینکه باید ظرفیت‌های استان به اهالی فن بازار شناسانده شود، ادامه داد: کردستان با ظرفیت خوب در بخش کشاورزی، مرز و منابع خدادادی از بهترین پتانسیل‌های بالاقوه برای توسعه در زمینه فناوری است.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان به شهرک‌های ویژه ساخت لوازم خانگی و برقی در بانه اشاره داشت و بر لزوم استفاده از فناوری برای توسعه صنعت در استان تاکید کرد.

نظر شما