شناسهٔ خبر: 68092007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

دبیر میز عراق سازمان توسعه تجارت ایران:

میزان صادرات رسمی ایران به عراق ۱۰ میلیارد دلار است

زنجان-دبیر میز عراق سازمان توسعه تجارت ایران، میزان صادرات رسمی ایران به عراق را ۱۰ میلیارد دلار و به صورت غیررسمی ۱۲ تا ۱۹ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت:عراق رو به توسعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، داود گودرزی چهارشنبه در نشست معرفی بازار کشور عراق و توسعه صادرات استان زنجان که در سالن اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه میزان صادرات رسمی ایران به عراق را ۱۰ میلیارد دلار و به صورت غیررسمی ۱۲ تا ۱۹ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: وجود سه مرز مشترک جغرافیایی، اشتراکات فرهنگی و مذهبی از مزایای ایران برای همکاری با عراق نسبت به دیگر کشورها است.

وی ابراز داشت: باید از فرصت موجود برای توسعه فعالیت در عراق از جمله سرمایه‌گذاری مشترک استفاده کرد چرا که این فرصت غیرقابل تکرار است و غفلت در این برهه، موجب ورود دیگر کشورها به این حوزه خواهد شد.

دبیر میز عراق سازمان توسعه تجارت ایران، بر اهمیت بازار عراق برای ایران اشاره کرد و بیان داشت: عراق مهمترین شریک تجاری کشور بوده و اهمیت آن علاوه بر ارزآوری ناشی از صادرات، جوان بودن جمعیت این کشور است که این شاخصه نیازمندی‌های خاص خود در حوزه مسکن و اشتغال دارد.

گودرزی به تغییرات روی داده در کشور عراق در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: عراق رو به توسعه بوده و با تزریق درآمدهای نفتی در حال سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌هاست.

نظر شما