شناسهٔ خبر: 68091974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد؛

ممنوعیت صیدشاه میگوی سد ارس با هدف جلوگیری از انقراض

ارومیه - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در چند سال گذشته بخاطر حفظ شاه میگوی سد ارس ا ممنوعیت صید اعمال شد و صید اقتصادی انجام نمی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو شهبازی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مزرعه پایلوت تولید شاه میگو مینیاتوری در اشنویه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه شاه میگو در آب‌های شیرین در رودخانه ارس به طور زیادی در سال‌های اخیر برداشت و باعث شده تا گونه ارزشمند به سمت انقراض برود اظهار کرد: در چند سال گذشته بخاطر حفظ این محصول ارزشمند ممنوعیت صید اعمال شد و صید اقتصادی انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: مشکلی که در این زمینه داشتیم گرفتاری بچه میگو ها در تورهای صیادان بود که برای حل این موضوع هم تکثیر گسترده در دست اجراست تا گونه حفظ و افزایش یابد.

وی اضافه کرد: جلوگیری از انقراض این گونه اقتصادی از مهمترین اهداف اجرای طرح پایلوت تکثیر شاه میگوی آب شیرین در اشنویه بود که امروز از آن رونمایی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: جهاد کشاورزی استان از متقاضیان تکثیر شاه میگوی دراز آب‌های شیرین ارس حمایت می‌کند.

شهبازی افزود: متقاضیانی که علاقه‌مند به تکثیر بچه شاه میگو هستند می‌توانند فرمول تکثیر را دریافت و در مزارع اصلی برای اقتصادی کردن این محصول اقدام کنند.

وی بیان کرد: ما می‌توانیم در قسمت‌های مختلف تکثیر در بخش توسعه شیلات کار کنیم و متقاضیان می‌توانند اراضی ملی و تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۸ دریافت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: تکثیر بچه شاه میگو در یکسال گذشته در استان و با حمایت‌های استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دستور کار بوده و با تحقیقات انجام شده فرمولاسیون آن حاصل شده‌است.

وی اضافه کرد: جلوگیری از انقراض این گونه اقتصادی از مهمترین اهداف اجرای طرح پایلوت تکثیر شاه میگوی آب شیرین در اشنویه بود که امروز از آن رونمایی شد.

شهبازی اظهار کرد: خاستگاه این میگو رودخانه ارس است ولی تحقیقات نشان می‌دهد که تلفات کمی در این زمینه در مزرعه پایلوت در اشنویه داشتیم و برنامه ما حمایت از توسعه شیلات است چرا که این بخش ظرفیت بالایی در شمال غرب داراست.

نظر شما