شناسهٔ خبر: 68091760 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

قیمت طلای جهانی همچنان بر مدار افزایشی

اقتصادنیوز: معامله‌گران 100 درصد احتمال می‌دهند که بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر نسبت به کاهش نرخ بهره اقدام می‌کند؛‌ این اتفاق می‌تواند قیمت فلز زرد را بیش از پیش افزایش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت طلا در روز چهارشنبه (17 مرداد) با افزایش احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا در سپتامبر و افزایش تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه تقویت شد. بازارها در انتظار داده‌های اقتصادی آمریکا برای یافتن سرنخ‌هایی درباره مسیر نرخ بهره فدرال رزرو هستند.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 18:59 به وقت ایران 0/4 درصد افزایش یافت و به 2399 دلار در هر اونس رسید. قراردادهای آتی طلا در آمریکا 0/3 درصد افزایش یافت و به 2438 دلار رسید.

قیمت طلا در روز دوشنبه تا 3 درصد کاهش یافت که علت آن افت بازارهای مالی جهان به دلیل نگرانی از رکود اقتصادی آمریکا بود.

اورست میلمن، تحلیل‌گر ارشد بازار در گینزویل کوینز، گفت: «اگر داده‌های اقتصادی نشان دهد که ترس از رکود اقتصادی توجیه‌پذیر است، احتمال کاهش قیمت بیشتر است. طلا احتمالا در ماه‌های آینده به بالاترین سطح تاریخ خود خواهد رسید.»

گزارش ضعیف اشتغال آمریکا در هفته گذشته معامله‌گران را به انتظار کاهش تقریبا 1/05 درصدی نرخ بهره تا پایان سال 2024 و احتمال 100 درصدی کاهش نرخ بهره در سپتامبر سوق داده است.

طلا به عنوان یک پوشش در برابر عدم قطعیت‌های ژئوپولیتیکی و اقتصادی در نظر گرفته می‌شود و تمایل دارد در محیط نرخ بهره پایین رشد کند.

در همین حال، داده‌های رسمی روز چهارشنبه نشان داد که بانک مرکزی چین برای سومین ماه متوالی در ماه جولای از خرید طلا برای ذخایر خود خودداری کرده است.

میلمن افزود: «در غرب اشتهای بیشتری برای طلا وجود داشته است، اما واقعا چین در این زمینه پیشرو است و اگر آن‌ها به اندازه قبل خرید نکنند، تأثیر بیشتری بر تقاضای کلی طلا خواهد داشت.»

نظر شما