شناسهٔ خبر: 68091387 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون تکواندو | لینک خبر

المپیک ۲۰۲۴ پاریس / ‏تاریخ‬ سازی دوباره تکواندو ایران با نعمت زاده

اولین نماینده از تیم چهار نفره تکواندو ایران در بازی‌های المپیک موفق شد به مدال برنز با ارزش این بازی‌ها دست پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سی و سومین دوره بازی‌های المپیک امروز چهارشنبه ۱۷ مردادماه در رشته تکواندو پیگیری شد. در روز نخست مسابقات تکواندو تکواندوکاران اوزان ۴۹- کیلوگرم زنان و ۵۸- کیلوگرم مردان به مصاف هم رفتند که مبینا نعمت زاده نماینده ایران با برتری مقابل رقیب عربستانی خود در دیدار رده بندی موفق به کسب مدال برنز شد.

نعمت زاده کار خود را در این رقابت‌ها با برتری ۲ بر صفر در راند شماری برابر «تاو میشله» از لسوتو آغاز کرد و در ادامه با همین نتیجه «آدرینا ایگلسیز» از اسپانیا نایب قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو و دارنده مدال برنز ۲۰۲۳ جهان را از پیش رو برداشت و راهی مبارزه نیمه نهایی شد.

تکواندوکار وزن ۴۹- کیلوگرم تیم ملی کشورمان در این مرحله برابر «گینگ گو» از چین با رنگینگ ۶ المپیک، نایب قهرمان سال ۲۰۲۳ جهان، قهرمان سال ۲۰۲۲ آسیا، برنز بازی‌های آسیایی هانگژو و یک نقره و دو برنز گرندپری ها بازنده میدان مبارزه را ترک کرد و به دیدار رده بندی رفت.

وی برای کسب مدال برنز به دیدار «دنیا ابوطالب» از عربستان دارنده مدال برنز جهان و آسیا رفت و با کسب برتری 3 بر صفر در راند اول و 4 بر یک در راند دوم پیروز شد و به عنوان سوم دست پیدا کرد. 

مسابقات تکواندو در این دوره از بازی‌ها با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور به مدت چهار روز در کاخ «گرندپله» شهر پاریس برگزار خواهد شد و فردا پنجشنبه ۱۸ مردادماه در روز دوم ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم دور نخست به دیدار «کیمیا علیزاده» از بلغارستان می‌رود.

نظر شما