شناسهٔ خبر: 68090096 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

واکنش وزیر خارجه چین به ترور اسماعیل هنیه: قتل و کشتار منطقه را به وضعیتی خطرناک‌تر از قبل سوق داده

وزیر خارجه چین ضمن محکوم کردن ترور شهید «اسماعیل هنیه» توسط رژیم صهیونیستی، این اقدامات را ناقض منشور ملل متحد و موجب تضعیف تلاش‌ها برای آتش‌بس دانست.

صاحب‌خبر -

«وانگ یی» وزیر خارجه چین ترور شهید «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی حماس را به‌شدت محکوم کرد و گفت این حادثه «مصداق نقض هنجار‌های اساسی روابط بین‌الملل و منشور ملل متحد است».

به گزارش ایسنا، او در ادامه به طرفین یادآوری کرد که انتقام‌جویی به افزایش وخامت وضعیت و تشدید مناقشه منجر خواهد شد.

وزیر خارجه چین ضمن محکوم کردن ترور شهید «اسماعیل هنیه» توسط رژیم صهیونیستی، این اقدامات را ناقض منشور ملل متحد و موجب تضعیف تلاش‌ها برای آتش‌بس دانست.

وزیر خارجه چین هشدار داد که «قتل و کشتار موجب تشدید مضاعف تنش‌ها خواهد شد و همین حالا هم منطقه را به وضعیتی خطرناک‌تر از قبل سوق داده است».

او در ادامه به طرفین یادآوری کرد که انتقام‌جویی به افزایش وخامت وضعیت و تشدید مناقشه منجر خواهد شد.

در پی ترور شهید هنیه در تهران و به‌شهادت‌رسیدن «فواد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به بیروت، تنش‌های منطقه به‌شدت افزایش یافته و ایالات متحده ادوات جنگی خود از جمله جنگنده‌ها و ناو‌های هواپیمابرش را به منطقه آورده تا در برابر پاسخ احتمالی ایران و حزب‌الله، از رژیم اشغالگر حفاظت کند.

وزارت خارجه چین اعلام کرد که وانگ یی در روز سه‌شنبه در تماس‌های تلفنی با همتایان مصری و اردنی خود، درباره ترور شهید هنیه گفتگو و مخالفت قاطع چین با این ترور‌ها را اعلام کرده است.

وزیر خارجه چین در این تماس‌ها گفت پکن ترور شهید هنیه را ناقض هنجار‌های بین‌المللی، تجاوز به حق حاکمیت ایران و تضعیف روند مذاکرات آتش‌بس جنگ غزه دانسته و آن را به‌شدت محکوم می‌کند.

این دیپلمات ارشد چینی همچنین با بیان اینکه در مسئله جنگ غزه نباید هیچ استاندارد دوگانه‌ای وجود داشته باشد، گفت: «این ترور اصول اساسی منشور ملل متحد را نقض می‌کند. برای جلوگیری از وخامت و تشدید تنش‌ها، باید هرچه سریع‌تر به آتش‌بس جامع و دائمی در غزه دست یافت.»

او تأکید کرد اقدامات رژیم صهیونیستی احتمال دستیابی به آتش‌بس را کاهش داده است.

نظر شما