شناسهٔ خبر: 68086019 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد؛

سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه/ رسالت خبرنگار بسیار سنگین است

زاهدان_ استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: این استان با توجه به اقداماتی که انجام شده و یا در دست اقدام هست، در مسیر توسعه قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست گرامیداشت روز خبرنگار که در یکی از سالن‌های جلسات صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان برگزار شد، با گرامیداشت شهدای خبرنگار، افزود: امروز در غزه، خبرنگاران با همه سختی‌ها و شرایط، پای کار هستند و وقایع را برای همگان به صورت‌های مختلف به نمایش می‌گذارند.

وی ادامه داد: خبرنگاران در تمام صحنه‌ها پای کار بوده و می‌توان گفت، آنان فرماندهان جهاد تبیین هستند و در نظام اسلامی وظیفه سنگینی را بر عهده دارند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: خبرنگاران در تمامی دوران‌ها در بخش سازندگی کشور در بخش‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره نقش بسیار مهمی دارند که امید داریم با همت و روحیه خوب و جهادی این قشر از جامعه، این روند فعالیت‌ها تداوم یابد.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مخاطبان رسانه در سیستان وبلوچستان، بیان کرد: شرایط در سیستان وبلوچستان در بخشهای مختلف بسیار خوب است، مسئله اقتصاد در جامعه امروز نکته بسیار مهمی است اما اگر به فرهنگ، آن طور که باید رسیدگی شود موضوعات و مسائل اقتصادی نیز حل خواهند شد

وی با تشریح برخی اقدامات انجام شده در سنوات اخیر در استان، تصریح کرد: در سالهای اخیر نظام توجه خاصی به سیستان و بلوچستان داشته به طوری که این خطه در مسیر توسعه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در حوزه آموزش و پرورش برای مهارت آموزی و موضوعات علمی دانش آموزان سیستان و بلوچستان، تلاش‌های بسیاری انجام شده است.

وی گفت: اصل راهبردی نظام، آموزش و پرورش است در این زمینه باید به خبرنگاران نوجوان نیز توجه ویژه‌ای شود.

کرمی اضافه کرد: در حوزه اقتصاد دیجیتال نیز طی سال گذشته، ۱۰ هزار دانش آموز، آموزش لازم را دیده اند، در این حوزه امروز، در پارک علم و فناوری مشغول شده‌اند و درآمدزایی دارند.

وی ادامه داد: در حوزه دانشگاه، تلاش شده تا دانشجویان مهارت محور شوند، محتواها در زمینه علم باید متناسب با نیاز جامعه، رشته‌ها به روز رسانی شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: دانشجویان در حوزه اقتصادی به ویژه بخش معدن باید پای کار آمده و فعالیت کنند و در این حوزه، هسته‌های فناور در دانشگاه‌ها به سرعت شکل گرفته در پارک علم و فناوری نیز هسته‌های تولید در دستور کار قرار گیرند.

وی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی، در حال حاضر با اقدامات و تسهیلات ارائه شده، ایجاد حدود ۲۰۰ هزار هکتار باغ موز در دستور کار قرار گرفته که هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال زایی به دنبال دارد، این اقدام، در استان تولید ثروت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: امروز در حوزه کشاورزی، اقدامات زیادی در دستور کار قرار گرفته که علاوه بر اشتغال زایی، ایجاد ثروت کرده است.

کرمی بیان کرد: در حوزه اقتصاد دریا نیز اقدامات بی‌نظیری در استان انجام شده به طوری که تنها در سواحل این خطه پهناور از کشور، ۱۷ گونه خیار دریایی و انواع جلبک وجود دارد که در داروسازی از آنها استفاده می‌شوند.

وی گفت: رونق گردشگری، بارگیری کشتی‌های پهن پیکر، دامداری، شیلات، پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو و غیره، از جمله اقداماتی هستند که در حوزه اقتصادی دریایی استان بر روی آنها کار شده و زمینه سرمایه‌گذاری در این سیستان وبلوچستان وجود دارد.

وی گفت: سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت‌های موجود خصوصاً مرزهای آبی و خشکی، باید هاب دام در کل کشور شود.

وی با اشاره به حوزه معادن استان، تصریح کرد: در حال حاضر معدن جانجا سه هزار نفر نیرو نیاز دارد که باید آموزش ببینند.

کرمی اضافه کرد: برای کارخانه طلای تفتان نیز نیروها آموزش‌های لازم را در استان و اصفهان دیده اند و هم اکنون مشغول به کار هستند.

وی اضافه کرد: اقداماتی که برای معدن منیزیت در استان انجام شده، در خاورمیانه بی‌نظیر هست، در این بخش کارخانه سیاه جنگل نمونه دیگری هست که حفاری آن شروع شده و همچون کارخانه طلای بزمان و مس در دست پیگیری قرار دارد که این اقدامات تولید اشتغال پایدار و ثروت در استان می‌کند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به حوزه تجارت استان، گفت: در این بخش با حضور کشورهایی به مثل چین با حضور کشورهایی پاکستان و افغانستان نشست مشترکی داشتیم و برنامه‌های خوبی در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه اقداماتی در زمینه مناطق آزاد تجاری استان پیگیری شده و دنبال می‌شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر با پیگیری صورت گرفته و با اولویت تأمین معیشت مرزنشینان در دست پیگیری است.
شایان ذکر است در پایان این نشست از خبرنگاران وخصوصا «پوریا جهان تیغی» خبرنگار مهر تجلیل شد.

نظر شما