شناسهٔ خبر: 68085208 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عبداللی خبر داد

برخورد با ۶هزار نفر که قصد نفوذ و آلوده‌سازی محیط عدلیه را داشتند

سيد اسد رجبی

رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه گفت: در سال گذشته با بیش از ۶ هزار نفر که قصد دام‌گذاری، نفوذ و آلوده‌سازی محیط عدلیه را داشتند برخورد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری مهر حجت‌الاسلام والمسلمین «عبداللهی» رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه طی سخنانی با اشاره به رویکرد این مرکز در انجام وظایف و امور محوله اظهار کرد: تمام سعی و اهتمام ما این است که در انجام تکالیف و مسئولیت‌هایی که بر عهده داریم به صورت مؤمنانه، انقلابی، پرکار و مردمی ایفای نقش کنیم.

وی با اشاره به آمار بالای مراجعات مردمی به مراجع و مراکز قضایی اظهار کرد: بخشی از این مراجعات نیز پس از طی مسافت‌های طولانی صورت می‌گیرد، اما شاهد هستیم که میزان رضایتمندی مردم از این قوه قضاییه نسبت به گذشته افزایش یافته و امروز به لطف خداوند متعال، مردم با آرامش‌خاطر بیشتری به عدلیه مراجعه می‌کنند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه ضمن اشاره به برخی اقدامات صیانتی و پیشگیرانه این مرکز، عنوان کرد: طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۲ هزار مورد برخورد پیشگیرانه اعم از تذکر لفظی، دعوت به ارشاد حضوری، ممانعت از انجام اقدام مجرمانه و … در سطح کارکنان دستگاه قضا، وکلا، کارشناسان، مراجعین و مرتبطین با دستگاه قضا داشتیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی در ادامه گفت: در سال گذشته با بیش از شش هزار نفر از افرادی که قصد دام‌گذاری، نفوذ و آلوده‌سازی محیط عدلیه را داشتند و یا می‌خواستند در زمینه ورود و خروج اقلام ممنوعه به مراکز و مراجع قضایی اقدامی را انجام دهند، برخورد صورت گرفت.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به تسهیل رفت و آمدها به واحدهای قضایی در نتیجه استفاده از سامانه کنترل تردد نیز عنوان کرد: طی سال ۱۴۰۲ با استفاده و بکارگیری سامانه کنترل تردد، بیش از ۱۰ هزار نفر از متهمان و مجرمان متواری، شناسایی شده و به مراجع قضایی و یا ضابطین تحویل داده شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی در ادامه، تعامل و هم‌افزایی مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با جامعه اطلاعاتی کشور را مثبت، قوی و سازنده ارزیابی کرد.

وی همچنین ضمن اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته از سوی مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در زمینه پایش فضای مجازی، گفت: طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۸ کانال تلگرامی خاص که مجهز به هدایت‌های بیرونی بوده و در پی به انحراف کشاندن کارکنان قوه قضائیه بودند، شناسایی شده و برخورد لازم با آنها صورت گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی تصریح کرد: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه علاوه بر سامانه ۱۵۸۰ و پاسخگویی به درخواست‌ها و مطالبات مردم و مراجعان، تلاش می‌کند در مجموعه‌ها و مراکز و مراجع قضایی، حضوری ملموس، آشکار و مستمر داشته باشد؛ اعتقاد ما این است که حفاظت باید در معرض دید مردم باشد تا در صورت لزوم افراد بتوانند با اطمینان خاطر به آن مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در راستای ارتقاء بنیه علمی تشکیلات قضایی، از برگزاری حدود هزار دوره آموزشی حفاظت در سراسر کشور برای گروه‌های مختلف سنی، علمی و موقعیتی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

نظر شما