شناسهٔ خبر: 68085092 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

آمار تیرماه سال جاری نشان داد:

ثبت‌نام بیش از ۵۵ هزار سهامدار در سجام

سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: در اولین ماه تابستان سال جاری، بیش از ۵۵ هزار سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، به نقل از سپرده‌گذاری مرکزی، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در تیر ماه امسال، تعداد ۵۵ هزار و ۲۰۷ سهامدار در سامانه «سجام» ثبت نام کرده‌اند و در عین حال در این بازه زمانی ۴۷ هزار و ۴۵ سهامدار نیز در این سامانه احراز هویت شده‌اند.

جزییات این اطلاعات آماری نشان می‌دهد امسال تعداد ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» در فروردین ماه ۱۰۲ هزار و ۵۰۲ نفر، اردیبهشت ماه ۹۶ هزار و ۵۱۹ نفر و خرداد ماه ۶۱ هزار و ۵۲۷ نفر و تعداد احزار هویت در این سامانه نیز، در فروردین ماه ۹۷ هزار و ۲۴۵ نفر، اردیبهشت ماه ۹۲ هزار و ۳۱۹ نفر و خرداد ماه ۵۸ هزار و ۷۸۱ نفر، بوده است.

ثبت‌نام ۴۶ میلیون و ۲۷۵ هزار سهامدار در سجام

بر پایه این گزارش، اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان نشان می‌دهد، از آغاز ثبت نام و احراز هویت تا پایان تیر ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۱۵۵ ثبت نام و ۳۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۶۴۸ احراز هویت در سامانه سجام توسط سپرده‌گذاری مرکزی انجام شده است.

۵ استان پیشتاز در ثبت نام

همچنین، تعداد نفرات ثبت‌نام شده در سامانه «سجام» در اولین ماه تابستان سال ۱۴۰۳ به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان «تهران با ۱۶ هزار و ۵۲۴، خراسان رضوی با ۳ هزار و ۵۴۸، اصفهان با ۳ هزار و ۴۸۷، خوزستان با ۲ هزار و ۸۰۵ و البرز با ۲ هزار و ۶۴۵ مورد» در صدر بیشترین ثبت نام شده‌ها در کل ایران قرار دارند.

۵ استان با کمترین ثبت نام

از سویی دیگر، بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در دوره زمانی فوق، ۵ استان «ایلام با ۱۷۸، کهگیلویه و بویراحمد با ۲۰۳، خراسان جنوبی با ۲۴۹، خراسان شمالی با ۲۶۶ و زنجان با ۳۱۳ مورد» در انتهای فهرست کمترین ثبت‌نام شده‌ها در سامانه سجام در بین سایر استان‌ها قرار دارند.

نظر شما