شناسهٔ خبر: 68084519 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ساده ترین روش برای سفر ارزان خارجی

صاحب‌خبر -
ساده ترین روش برای سفر ارزان خارجی
خبرگزاری آریا- آیا می‌توان با بودجه کم به خارج از کشور سفر کرد؟ اجازه ندهید هزینه‌های زیاد، سفر به مقصد رویایی شما را به تأخیر بیندازد. شما در واقع می‌توانید سفر رویایی خود را بدون صرف هزینه زیاد به واقعیت تبدیل کنید. با اجرای چند استراتژی و صرفه‌جویی در هزینه، می‌توانید هزینه‌های بالای سفر را جبران کنید. این استراتژی‌ها باید از ابتدای سفر مطابق مدت اقامت شما برنامه‌ریزی شوند. برای آشنایی با ترفندهای سفر ارزان خارجی، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در فصول غیرپیک سفر کنید

یکی از راه‌های تجربه سفرهای خارجی ارزان، سفر در فصل خارج از دوران پیک است. اگر به‌دنبال سفر به یک کشور خارجی طولانی‌مدت و در عین حال کم‌هزینه هستید، بهتر است از سفر به آن کشورها دوره‌های پیک سفر خودداری کنید. سفر در زمان غیر پیک به شما در صرفه‌جویی در هزینه و خرید بلیط هواپیما خارجی ارزان کمک می‌کند. با وجود اینکه سفر در زمان پیک گردشگری یک مقصد دارای مزایایی مانند آب‌وهوای مناسب دارد، اما اگر می‌خواهید کم‌هزینه سفر کنید، از این مزیت چشم‌پوشی کنید.

یکی از مزیت‌های سفرهای خارج از فصل، نبود جمعیت زیاد است، بنابراین شما می‌توانید اوقات فراغت خود را با آرامش بیشتری در کشور مقصد خود بگذرانید.

وعده‌های غذایی را خودتان تهیه کنید یا در غذاخوری‌های ارزان میل کنید

یکی دیگر از راه‌های کاهش هزینه‌ها، پختن وعده‌های غذایی در سفر است. حتی اگر بودجه کمی دارید، باز هم ممکن است بخواهید حداقل یک وعده غذایی را در یک رستوران یا کافه معروف در شهر مقصد صرف کنید. بخشی از لذت سفر، امتحان کردن غذاهای محلی است. برای صرفه‌جویی در هزینه، دو راه دارید. می‌توانید ناهار را در رستوران دلخواه خود میل کنید و برای شام غذاهای خیابانی محلی را انتخاب کنید. با این کار کمتر برای وعده‌های غذایی خرج می‌کنید، از زمان انتظار طولانی در رستوران‌ها خودداری می‌کنید و مهمتر از همه در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید. بعداً در روز، می‌توانید یک شام سریع و مقرون به صرفه را در خیابان میل کنید.

همچنین می‌توانید اگر امکانات آشپزی دارید، مواد غذایی مورد نیاز خود را تهیه کنید و خودتان غذای ساده‌ای تهیه کنید.

به رزرو اقامتگاه‌های ارزان فکر کنید

هنگام رزرو هتل خارجی به‌جای اقامت در هتل‌های مجلل و گران‌قیمت، به اقامت در هاستل‌ها و اقامتگاه‌های ارزان فکر کنید. هاستل‌ها اقامتگاه‌هایی هستند که دارای چند تخت در هر اتاق هستند و به مسافران مختلف اجاره داده می‌شود. بر خلاف امکانات انحصاری هتل، امکاناتی مانند آشپزخانه، حمام، و توالت بین مهمانان مشترک است. انتخاب اقامت در هاستل راهی موثر برای کاهش هزینه‌ها و تجربه سفرهای خارجی مقرون‌به‌صرفه است.

مقصد گران‌قیمت انتخاب نکنید

هنگام برنامه‌ریزی سفر، مهم است که مقصدی را انتخاب کنید که هزینه‌های آن با بودجه شما مطابقت داشته باشد. با انجام این کار، نه‌تنها می‌توانید اقامتگاه‌های مناسبی پیدا کنید، بلکه برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری یا انتخاب رستوران‌ها نیز مشکلی نخواهید داشت. کشورهایی مانند ترکیه و تایلند گزینه‌های ارزان‌تری برای سفر ایرانیان هستند. آنها نه‌تنها مقرون‌به‌صرفه هستند، بلکه از نظر جاذبه‌ها، فرهنگ و امنیت نیز غنی هستند. علاوه بر این، هزینه‌های پایین‌تر بلیط هواپیما، غذا و محل اقامت و هزینه کم گشت‌وگذار در مقصد باعث می‌شود شما در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.

خرید پرواز چارتر یا پرواز لحظه آخری

خطوط هوایی اغلب بلیط‌های لحظه آخری را در پروازهای چارتر ارائه می‌دهند که شما بتوانید صندلی‌های باقی‌مانده را با قیمت‌های بسیار تخفیف‌دار بگیرید. اگر مشکلات خرید بلیط لحظه آخری را بپذیرید، می‌تواند راهی ارزشمند برای صرفه‌جویی در بودجه سفر و داشتن یک سفر خارجی ارزان باشد. علاوه بر این، با کمی تحقیق بیشتر، می‌توانید با جستجو در وب‌سایت‌های مختلف فروش بلیط مثل سفرمارکت، انواع بلیط هواپیما ارزان را پیدا کنید. در سفرمارکت با استفاده از تقویم قیمت می‌توانید ارزان‌ترین تاریخ‌ها برای خرید بلیط را نیز پیدا کنید.

استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای سفرهای خارجی ارزان

توصیه می‌کنیم در طول سفر تا حد امکان از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید. این کار نه تنها مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای رفت‌وآمد است، بلکه به شما امکان می‌دهد مناطق جدید را خودتان اکثرا پای پیاده کشف کنید و سفر را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند. اگر پیاده‌روی روش مورد علاقه شما برای حمل‌ونقل نیست، کرایه دوچرخه هم می‌تواند یک روش جایگزین عالی باشد. در مواقعی که حمل‌ونقل عمومی ضروری است، به جای تاکسی یا اوبر، اتوبوس را انتخاب کنید تا بیشتر در هزینه‌های رفت‌وآمد صرفه‌جویی کنید.

خرید سیم کارت محلی برای سفرهای خارجی

اگر سفر شما بیش از یک هفته طول می‌کشد، پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش هزینه‌ها، یک سیم‌کارت از کشور مورد نظر خریداری کنید. هزینه‌های رومینگ و هزینه‌های اینترنت بین‌المللی می‌تواند بسیار بالا باشد. این هزینه‌ها اغلب نادیده گرفته می‌شود. با تهیه سیم‌کارت از کشور مقصد، می‌توانید تماس‌های بین‌المللی را با قیمت کمتری انجام دهید و از دسترسی ارزان به وای فای برخوردار شوید.

اتصال به اینترنت در طول سفر ضروری است، زیرا شما باید از طریق اینترنت اطلاعاتی در مورد جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌های برتر و سایر جزئیات مهم مقصد جمع‌آوری کنید. علاوه بر این، اینترنت برای کسانی که نیاز به کار در هنگام سفر دارند ضروری است.

آماده‌سازی چمدان و لوازم ضروری

به یاد داشته باشید که تمام وسایل لازم برای سفر خود را بسته‌بندی کنید و سعی کنید تا حد امکان سبک سفر کنید. برای جلوگیری از فراموش کردن لوازم ضروری به دلیل سردرگمی در لحظه آخر، یک چک‌لیست تهیه کنید و در آن وسایل ضروری برای سفر به کشور مقصد را درج کنید. فراموش کردن موارد مهم در طول سفر ممکن است منجر به خریدهای پرهزینه شود و هزینه‌های غیرضروری به سفر شما اضافه کند.

سفری ارزان به کشورهای خارجی با سفرمارکت

برای اینکه بتوانید بهترین بلیط‌های ارزان هواپیما و هتل‌های ارزان را پیدا کنید، حتماً به مارکت‌پلیس سفرمارکت مراجعه کنید. سفرمارکت یک بازار مطمئن برای خدمات گردشگری است که در آن می‌توانید خدمات ارزانی برای سفرهای خارجی پیدا کنید.

سفرمارکت پلتفرمی است که در ارائه خدمات گردشگری از جمله بلیط هواپیما و اقامت با قیمت‌های اقتصادی تخصص دارد. برای یافتن بلیط هواپیما ارزان و هتل خارجی اقتصادی از طریق سفرمارکت مراحل زیر را دنبال کنید:

1. از وب سایت سفرمارکت دیدن کنید یا اپلیکیشن آن را دانلود کنید.

2. مقصد و تاریخ سفر خود را انتخاب کنید.

3. بلیط‌ها و قیمت‌های خطوط هوایی مختلف را مقایسه کنید.

4. مقرون‌‌به‌صرفه‌ترین بلیط پرواز را انتخاب کنید.

5. هتل‌های شهر مقصد خود را جستجو کنید.

6. هتل‌ها را براساس قیمت، مکان و سایر اولویت‌ها فیلتر کنید.

7. ارزان‌ترین هتلی را انتخاب کنید که خدماتی که در آن ارائه می‌شود نیازهای شما را برآورده کند.

8. خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود را به راحتی انجام دهید.

کلام آخر

با برنامه‌ریزی از قبل و مقایسه خدمات مختلف، می‌توانید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید و از مقصد رویایی خود لذت ببرید. بنابراین، اجازه ندهید هزینه‌های بالای سفر شما را از کاوش در مقصد رویایی خود منصرف کند. از راهکارهای ارائه‌شده در این مقاله برای برنامه‌ریزی یک سفر خارجی ارزان استفاده کنید. با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت موثر هزینه‌ها، می‌توانید از تجربه سفر به مقصد رؤیایی خود لذت ببرید.



نظر شما