شناسهٔ خبر: 68082527 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

نتایج ورزشکاران ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴؛ شانس به کشتی ایران رو کرد/ ویدئو و تصاویر

برنامه و نتایج امروز مسابقات ورزشکاران ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴ اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، کاروان ورزشکاران ایران پس از مدال برنز «امین میرزازاده»، به عنوان هفتاد و پنجمین کشور، وارد جدول توزیع مدال‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ شد.

رقابت ورزشکاران ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴، امروز «چهارشنبه، ۱۷ مرداد ۱۴۰۳»، وارد روز دوازدهم خود شد و ملی‌پوشان کشورمان در رشته‌های تکواندو، کشتی فرنگی و قایقرانی به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت.

دوازدهمین روز از سی‌و‌سومین دوره بازی‌های المپیک، در شرایطی پشت سر گذاشته خواهد شد که ورزش ایران امیدوار است به نخستین مدال طلای خود در این دوره از بازی‌ها دست پیدا کند.

 

در کشتی فرنگی، «محمدهادی ساروی» که روز سه‌شنبه، حضورش در فینال را قطعی کرد، برای کسب مدال طلا روی تشک خواهد رفت. او دومین مدال‌آور ورزش ایران در این دوره از بازی‌ها پس از «امین میرزازاده» است که روز گذشته، توانست عنوان سومی و مدال برنز وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی را از آن خود کند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، «سعید اسماعیلی» در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل اسحاق قایو از الجزایر به پیروزی رسید. او در دور بعد با برنده دیدار میان «کیوتارو سوگابه» از ژاپن و «لوئیس اورتا سانچز» قهرمان جهان و المپیک از کوبا کشتی خواهد گرفت.

رقابت‌های تکواندو سی و سومین دوره بازی‌های المپیک از امروز «چهارشنبه، ۱۷ مردادماه»، با برگزاری مبارزات اوزان زنان و مردان آغاز شد که اولین نماینده کشورمان رقیب خود از لسوتو را شکست داد.

«مبینا نعمت‌زاده» در وزن ۴۹- کیلوگرم که ۱۷ تکواندوکار در قسمت بالای جدول دور نخست به مصاف «تاو میشله» از لسوتو رفت و در راند نخست، با نتیجه ۳ بر صفر و در راند دوم با برتری ۲ بر صفر، مبارزه را به سود خود خاتمه داد و راهی دور دوم شد. او دور بعد باید با «آدرینا ایگلسیز» از اسپانیا با رنکینگ ۲ المپیکی دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو و برنز جهان ۲۰۲۳ جهان مبارزه کند. مسابقات تکواندو در این دوره از بازی‌ها با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور به مدت چهار روز در کاخ «گرندپله» شهر پاریس برگزار خواهد شد.

در ادامه رقابت‌های قایق‌رانی آب‌های آرام بازی‌های المپیک، ظهر امروز، «محمد نبی رضایی» قایقران کشورمان در ماده کانوی هزار متر مردان در مرحله مقدماتی در گروه «E» با قایقرانانی از کشورهای آنگولا، آلمان، چین و مجارستان مسابقه داد و در نهایت، به عنوان قایق چهارم از خط پایان عبور کرد تا در ادامه، عصر امروز، در مرحله شانس مجدد یا یک‌چهارم نهایی رقابت کند.

در این گروه، قایق‌ران‌های آلمان، چین و مجارستان اول تا سوم شدند. در این ماده دو قایق نخست مستقیماً راهی مرحله نیمه نهایی شده و مابقی قایق‌ها، به مرحله شانس مجدد یا یک‌چهارم نهایی می‌رسند.

در وزن ۸۷ کیلوگرم که ۱۶ کشتی‌گیر حضور دارند، «علیرضا مُهمدی» در دور نخست در یک کشتی زیبا و یک‌طرفه، با نتیجه ۹‌ بر صفر مونوز از کلمبیا را شکست داد و گام به یک‌چهارم نهایی گذاشت. او در این مرحله هم ضمن ارائه نمایشی دلچسب مقابل «کولینیچ» از لهستان که موفق به شکست دادن «علی چنگیز»، قهرمان جهان از ترکیه شده بود، با برتری ۱۰ بر یک، گام به نیمه‌نهایی گذاشت.

در ادامه رقابت‌های قایقرانی «علی آقامیرزایی»، نماینده ٣١ ساله قایقرانی ایران در مرحله مقدماتی در گروه ۴ مسابقات کایاک تک‌نفره ١٠٠٠ متر مردان با ثبت زمان ٣ دقیقه و ٣۶ ثانیه رتبه ششم را کسب کرد و از صعود مستقیم به نیمه‌نهایی بازماند. در این گروه نمایندگان مجارستان و آلمان مستقیما به نیمه نهایی صعود کردند.

آقامیرزایی تا ساعاتی دیگر، در مرحله یک‌چهارم نهایی، با دیگر شرکت‌کنندگان بازمانده از مرحله نیمه نهایی به رقابت خواهد پرداخت و در صورتی که در جمع نفرات برتر قرار گیرد، جواز صعود به مرحله نیمه نهایی را به دست خواهد آورد.

نتایج ورزشکاران ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴ تا پایان روز یازدهم

در یازدهمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، چهار نماینده ایران در کشتی فرنگی و یک ورزشکار کشورمان در رشته سنگ‌نوردی، رقابت‌شان را برگزار کردند.

در کشتی فرنگی، «محمدهادی ساروی» فرنگی‌کار کشورمان، در وزن ۹۷ کیلوگرم در دور اول با نتیجه ۱۰ بر یک جوزف راو از آمریکا را شکست داد. او وی در دور بعد با نتیجه هشت بر صفر، «اوزور ژوژوپبکوف» از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. ساروی در این مرحله، با نتیجه ۶ بر صفر، «محمد گبر» از مصر را از پیش‌رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. ساروی چهارشنبه شب در دیدار پایانی برای کسب مدال طلا، به مصاف «آرتور الکسانیان» قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان می‌رود.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، «امین میرزازاده» در شانس مجدد و برای کسب مدال برنز روی تشک رفت. میرزازاده در شروع کارش در پاریس، در دور نخست با نتیجه سه بر یک، «آدام کون» از آمریکا را از پیش رو برداشت. او در دور بعد مقابل «میخاین لوپز» دارنده ۴ مدال طلای المپیک، ۵ مدال طلا و ۳ مدال نقره جهان کوبا مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت.

میرزازاده در ادامه رقابت‌های‌اش در گروه بازنده‌ها، در رقابت اول با نتیجه ۹ بر صفر، «لی سئونگ چان» از کره‌جنوبی را مغلوب کرد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. نماینده کشورمان برای کسب مدال برنز مقابل «صباح شریعتی» از آذربایجان، قرار گرفت و با پیروزی چهار بر صفر، به مدال برنز دست یافت.

«مهدی محسن‌نژاد» در وزن ۶۰ کیلوگرم دیگر نماینده ایران در رقابت‌های شانس مجدد بود. او پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر، «عبدالکریم فرگات» از الجزایر را از پیش‌رو برداشت. او در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر، مغلوب «کنیچیرو فومیتا» دارنده مدال‌های نقره المپیک و جهان از ژاپن شد و با توجه به حضور این حریف ژاپنی در دیدار فینال، محسن‌نژاد به گروه بازنده‌ها رفت.

«محسن‌نژاد» در گروه بازنده‌ها، ابتدا با نتیجه ۱۰ بر یک، «کوین رودریگوئز دی آرماس» از کوبا را مغلوب کرد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. او در دیدار رده‌بندی، با نتیجه سه بر یک، مغلوب «ژولامان شارشنبکوف» قهرمان جهان از قرقیزستان شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

«امین کاویانی‌نژاد» در وزن ۷۷ کیلوگرم، در دور نخست با نتیجه یک بر یک از سد «یوسوانیس پنا فلورس» از کوبا گذشت. او در دور بعد، با نتیجه سه بر صفر، مغلوب «مالخاز آمویان» دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان از ارمنستان شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه‌نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

«رضا علیپور» دیگر نماینده ایران در روز یازدهم بود. در اولین روز مسابقات سنگ‌نوردی و رشته سرعت، «رضا علیپور» ابتدا در رکوردگیری به مصاف «مایموراتوف» از قزاقستان رفت و زمان ۵:۱۸ ثانیه را به خود اختصاص داد. در دومین رقابت، علیپور با زمان ۵:۰۶ ثانیه سریع‌تر از حریف قزاقستانی در مجموع در رده ششم ایستاد.

او در مرحله حذفی به مصاف حریف نیوزلندی رفت و زمان ۵:۲۶ ثانیه را به خود اختصاص داد و حریفش با ۶ صدم ثانیه رکورد بهتری را ثبت کرد. در نهایت «رضا علیپور» با وجود شکست مقابل نیوزلند، اما به دلیل رکورد بهتر میان بازنده‌ها و به عنوان نفر هشتم صعود کرد.

علیپور فردا «پنج‌شنبه، ۱۸ مرداد ۱۴۰۳»، در مرحله یک‌چهارم‌نهایی به مصاف مایموراتوف از قزاقستان خواهد رفت.

نتایج ورزشکاران ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴

کاروان ورزشی ایران پس از مدال برنز «امین میرزازاده»، به عنوان هفتاد و پنجمین کشور وارد جدول توزیع مدال‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.

به این ترتیب در آخرین به روزرسانی جدول توزیع مدال‌ها تا سه‌شنبه شب، کاروان ورزشی چین با ۲۲ مدال طلا در صدر جدول مسابقات قرار دارد. کاروان ورزشی آمریکا با ۲۱ مدال طلا در رده دوم قرار دارد. استرالیا با ۱۴ و فرانسه با ۱۳ مدال طلا در رده‌های سوم و چهارم حضور دارند.

نتایج ورزشکاران ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴

 

نتایج ورزشکاران ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴

نتایج ورزشکاران ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴

نتایج ورزشکاران ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴

نتایج ورزشکاران ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴

ایران هفتاد و پنجمین کشوری است که موفق به کسب مدال شد.

برنامه مسابقات امروز ورزشکاران ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴

برنامه مسابقات امروز ایران در المپیک پاریس

امروز «چهارشنبه، ۱۷ مردادماه»، شاهد برگزاری دوازدهمین روز از سی و سومین دوره بازی‌های المپیک پاریس خواهیم بود. در این روز، شاهد شروع مسابقات تکواندو و قایقرانی آب‌های آرام خواهیم بود.

شانس به کشتی ایران رو کرد

اتحادیه جهانی کشتی با افزایش سهمیه ایران در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس موافقت کرد.

اتحادیه جهانی کشتی در پی پارگی رباط صلیبی «استفان میسیچ» صربستانی و از دست دادن المپیک، سهمیه این کشتی‌گیر را به ایران داد.

این در حالی بود که کشتی آزاد ایران نتوانست سهمیه‌اش را برای المپیک تکمیل کرده و با «میلاد والی‌زاده» در مسابقات جهانی بلگراد، احمد جوان در گزینشی آسیایی و «علیرضا سرلک» در گزینشی جهانی ناکام بود.

با اختصاص این سهمیه به ایران، کشتی آزاد کشورمان نیز یکی از تیم‌هایی خواهد شد که با سهمیه کامل در المپیک ۲۰۲۴ حضور خواهد داشت، اما مشکل اصلی زمان کم و دریافت روادید است که اگر انجام شود می‌توانیم از یک سهمیه بیشتر استفاده کنیم.

رقابت‌های ۵۷ کیلوگرم در روز اول کشتی آزاد المپیک همراه با وزن ۸۶ کیلوگرم برگزار می‌شود و عملا اگر علیرضا سرلک تا ظهر امروز به سوی پاریس پرواز نکند، نخواهد توانست در المپیک کشتی بگیرد.

قرعه‌کشی دو وزن ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم عصر فردا «پنج‌شنبه، ۱۸ مرداد ۱۴۰۳»، در پاریس برگزار می‌شود.

مراسم توزیع مدال برنز امین میرزازاده در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

توزیع مدال برنز «امین میرزازاده» که اولین مدال کاروان ورزش ایران به شمار می‌رود را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما