شناسهٔ خبر: 68080326 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جایگاه پنجمی ایران در AFC/ یک سهمیه آسیایی به خطر افتاد

میثم احمدی

در آخرین رده بندی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تعیین سهمیه هر فدراسیون در بازی های آسیایی، ایران در رده پنجم قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین رده بندی کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص رنکینگ تیم‌های این قاره برای تعیین سهمیه تیم‌های هر کشور در بازی‌های باشگاهی آسیا در فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۶ اعلام شد و فدراسیون فوتبال ایران در رده پنجم قرار دارد.

بر اساس این رده بندی، کنفدراسیون فوتبال آسیا در هر سال امتیازات هر کشور را بر اساس معیارهای مختلف اعلام می‌کند و میانگین امتیازات هر کشور در هر سال (امتیاز هر سال ضریب متفاوتی دارد) محاسبه می‌شود. مطابق با این امتیاز، سهمیه تیم‌های هر کشور در بازی‌های لیگ نخبگان آسیا، لیگ ۲ نخبگان آسیا و چلنج کاپ آسیا تعیین می‌شود.

به این ترتیب، ایران در این رده بندی بعد از عربستان سعودی، ژاپن، کره جنوبی و امارات در رده پنجم قرار دارد و بر این اساس در لیگ نخبگان آسیا در فصل ۲۰۲۶-۲۰۲۷ ایران ۲ سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیر مستقیم و در لیگ ۲ نخبگان هم یک سهمیه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که در این رده بندی قطر با اختلاف امتیاز کمی نسبت به ایران در رده ششم قرار دارد و اگر بتواند این اختلاف امتیاز را کاهش دهد ممکن است جایگاه پنجم را از ایران بگیرد و در این صورت سهمیه کشورمان در لیگ نخبگان آسیا باز هم کاهش می‌یابد.

این نخستین رده بندی اعلام شده از سوی AFC است و رده بندی نهایی در ماه‌های آینده اعلام خواهد شد.

جایگاه پنجمی ایران در AFC/ یک سهمیه آسیایی به خطر افتاد

نظر شما