شناسهٔ خبر: 68080200 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

فروش بلیت اتوبوس مستقیم به نجف آغاز شد

با توجه به کمبود وسایل حمل و نقل عمومی برای جابجایی زائران اربعین، بلیت اتوبوس مستقیم به نجف از تهران و قم عرضه می‌شود.

صاحب‌خبر -

«۴۰۰ دستگاه اتوبوس عراقی زائران اربعین را مستقیم از ایران به نجف منتقل می‌کند.» این را دبیر کمیته حمل و نقل ستاد اربعین رضا نفیسی می‌گوید.

در ایام اربعین با توجه به افزایش تقاضا ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز است اما در کشور حدود ۷ هزار دستگاه اتوبوس به منظور تردد بین شهری با مسافت بیش از ۵۰۰ کیلومتر وجود دارد. مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری جواد هدایتی می‌گوید که «اتوبوس‌های عراقی از شهرهای تهران و قم زائران را مستقیم به نجف می‌برند،» و در تلاشیم تا از سایر استان‌ها هم این سفرها برقرار شود. این در حالی است که برخی زائران هنوز نتوانسته‌اند بلیت اتوبوس به سوی مرزها بخرند.

سال گذشته نیز ۴۰۰ دستگاه اتوبوس عراقی از تهران، قم و اصفهان زائران اربعین را به طور مستقیم با قیمت یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان تا نجف منتقل کرد.
امسال قیمت این اتوبوس‌ها ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. زائران می‌توانند برای تهیه این بلیت از امروز ۱۷ مرداد از طریق پایگاه‌های معتبر و مجاز فروش بلیت در کشور اقدام کنند. ستاد اربعین در تلاش است تا «زائران با این اتوبوس‌ها برای بررسی گذرنامه نیاز به حضور در صف‌های‌ مرز مهران نداشته باشند.»

نظر شما