شناسهٔ خبر: 68079694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان خبر داد؛

صادرات ۱.۵ میلیون تُن کالا از بنادر غرب هرمزگان

بندرعباس-مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب این استان در چهار ماهه سال جاری را بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سالاری با بیان این خبر اظهار کرد: یک میلیون و ۹۳۱ هزار و ۱۸۵ تن کالاهای نفتی و غیرنفتی در چهارماهه امسال در بنادر غرب استان صادر شد.

وی ادامه داد: از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده، ۹۰۸ هزار و ۱۸۹ تن مربوط به صادرات غیرنفتی و یک میلیون و ۲۲ هزار و ۹۹۶ تن بوده که سه درصد آن به صادرات نفتی اختصاص داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در ادامه آمار تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی در چهار ماهه سال جاری از این بنادر را ۵۴ هزار و ۷۷۴ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۷۱۵ هزار و ۵۰۳ تن اعلام کرد.

سالاری گفت: بنادر غرب استان توانست افزایش ۱۱ درصدی را به ثبت برساند و همچنان جایگاه نخست در بین بنادر کشور در این زمینه را به خود اختصاص دهد.

وی حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب هرمزگان را نیز ۲۷ هزار و ۳۸۷ TEU با تناژ ۳۵۷ هزار و ۷۵۱ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش شش درصدی داشته است.

گفتنی است؛ بنادر غرب استان هرمزگان با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر یخچالی چرخدار و ۱۲ رمپ مخصوص بارگیری برای شناورهای حامل کانتینر یخچالی طلایه‌دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران بوده است.

نظر شما