شناسهٔ خبر: 68078963 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر در گزارشی بررسی کرد؛

فوتسال بانوان در انتظار تصمیم مهم/ چالش تغییر در کادر فنی

فریبا جلیل خانی

با ناکامی تیم ملی فوتسال بانوان در تورنمنت چهارجانبه چین چالش قابل پیش‌بینی برای این تیم صورت گرفت ‌حالا باید دید فدراسیون فوتبال برای عبور از این چالش چه تصمیمی را خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌ ملی فوتسال بانوان اخیرا به منظور پیگیری روند آماده سازی خود در تورنمنت چهارجانبه چین شرکت کرد و در نهایت تنها با کسب یک پیروزی و قبول شکست تاریخی مقابل تیم ازبکستان به کار خود در این تورنمنت پایان داد.

منتقدان خواستار تغییر کادر فنی

بعد از پایان این مسابقات انتقادات زیادی از سوی کارشناسان و اهالی فن فوتسال و همچنین مخاطبان این رشته ورزشی پرطرفدار متوجه فروزان سلیمانی و کادر فنی تیم ملی صورت گرفت به شکلی که حتی برخی کارشناسان خواستار قطع همکاری با سلیمانی و تغییر سرمربی تیم شدند. آنها معتقدند ادامه روند کنونی با توجه به مسابقات مهم پیش روی تیم ملی بعید است موفقیتی برای این تیم به دنبال داشته باشد. در همین راستا در هفته‌های اخیر نیز صحبت‌های زیادی درخصوص گزینه‌های جدید فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی مطرح شد.

سکوت فدراسیون ادامه دارد

هر چند این صحبت‌ها هنوز هم با واکنش جدی فدراسیون فوتبال مواجه نشده ولی همچنان اسامی مختلفی روزانه برای تصدی نیمکت تیم ملی فوتسال بانوان رسانه‌ای می‌شود. شهناز یاری، شهرزاد مظفر، فاطمه شریف و نرگس علوانی از جمله مربیانی هستند که اسامی آنها به عنوان گزینه‌های هدایت تیم ملی مطرح شده است. البته در کنار این اسامی از علی صانعی هم به عنوان مدیر جدید تیم‌ملی فوتسال بانوان نام برده می‌شود.

هر چند از بین گزینه‌های مطرح شده شهناز یاری و علی صانعی به سرعت این خبر را تکذیب کردند اما به نظر می‌رسد فدراسیون با توجه به در پیش بودن رقابت‌های حساس تیم‌ملی در تلاش باشد تا تغییراتی را در تیم ملی ایجاد کند که ممکن است همین افراد مجدد به لیست افرادی که احتمال می‌رود روی صندلی هدایت تیم ملی بنشینند اضافه شوند.

فوتسال بانوان در انتظار تصمیم مهم/ چالش تغییر در کادر فنی

حضور صانعی منتفی شد؟

علی صانعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر پیرامون حضورش در تیم ملی فوتسال بانوان به عنوان مدیر تیم‌ملی گفت: چنین چیزی صحت ندارد. صحبتی با من نشده است. در حال حاضر من تیم دارم و به دنبال این هم نیستم که بخواهم در تیم ملی فوتسال بانوان به عنوان مدیر فنی فعالیت کنم.

صانعی که در ۲ دوره قهرمانی فوتسال بانوان در آسیا در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ مدیر فنی تیم ملی ایران بود در واکنش به شرایط این روزهای تیم‌ملی گفت: با توجه به اینکه مسابقات پخش تلویزیونی ندارد چندان پیگیر اخبار تیم نیستم و بهتر است کادر فنی فعلی تیم در اینباره صحبت کند.

شهناز یاری دیگر مربی که از او هم به عنوان یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی نامبرده می‌شود نیز به خبرنگار مهر گفت: هیچ تماسی از فدراسیون نداشتم.

تیم ملی فوتسال بانوان مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی را که برای نخستین بار در بخش بانوان برگزار خواهد را در پیش دارد و باید دید مسئولان فدراسیون در روزهای آینده چه تصمیمی برای نیمکت تیم ‌ملی خواهند گرفت. تیم ملی فوتسال بانوان ایران تاکنون ۲ عنوان قهرمانی در جام ملت‌ها را کسب کرده است و برای حضور در جام جهانی باید در جام ملت‌های آسیا شرکت کند و جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.

نظر شما