شناسهٔ خبر: 68077898 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

آخرین وضعیت گروه فلزات

نقطه حمایت شاخص فلزات اساسی کدام ناحیه خواهد بود؟

شاخص فلزات اساسی طی یک هفته اخیر به میزان 6 درصد کاهش یافته است و حمایت خود را از دست داده است و در حال حاضر در نزدیکی حمایت معتبر 1 میلیون و 600 هزار واحد قرار دارد.

صاحب‌خبر -

هادی بهرامی؛ بازار: صنعت فلزات اساسی یکی از صنایع بزرگ بازار است که در حوزه اشتغال زایی، صادرات و گردش نقدینگی کشور نقش بسیار مهمی را ایفا میکند. فملی، فولاد، ذوب، ارفع و کاوه بزرگ ترین سهم های صنعت فلزات اساسی میباشد که تحلیل و بررسی آن جهت سرمایه گذاری حائز اهمیت است. در ادامه به تحلیل تکنیکال شاخص صنعت فلزات اساسی میپردازیم تا سرمایه گذاران در این شرایط اقتصادی با آگاهی بیشتری اقدام به خرید سهام شرکت ها کنند.

شاخص صنعت فلزات اساسی در بورس، نشان دهنده وضعیت کلی گروه به صورت میانگین میباشد که طی یک هفته اخیر به میزان ۶ درصد و طی یک ماه اخیر به میزان ۱۳.۷ درصد کاهش را تجربه کرده است. شاخص فلزات چند یک هفته اخیر، حمایت خود را در محدوده ۱ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۸۱۰ واحد از دست داد و با ریزش بیشتری همراه شد که در حال حاضر بر روی حمایت ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد قرار دارد. با حفظ حمایت گفته شده میتوان به صعود شاخص تا اهداف ۱ میلیون و ۷۱۱ و ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد امیدوار بود؛ در غیر اینصورت، اگر حمایت از دست برود، روند فرسایشی و نزولی بیشتری را شاهد خواهیم بود.

شرکت ملی صنایع مس ایران با ارزش بازار ۴۹۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، فولاد مبارکه اصفهان با ارزش بازار ۴۵۰ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان، فولاد ارفع با ارزش بازار ۲۲ هزار و ۴۸۸ میلیارد تومان و در نهایت، فولاد کاوه جنوب کیش با ارزش بازار ۲۲ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان به عنوان بزرگ ترین شرکت های صنعت فلزات اساسی به ترتیب ۷.۶، ۶.۵، ۱.۸ و ۷ درصد طی هفت روز اخیر کاهش یافته اند.

نظر شما