شناسهٔ خبر: 68076398 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تجارت با آلمان از مسیر یزد

دنیای اقتصاد -یزد : نشست مشترک هیات نمایندگان اتاق بازرگانی یزد و هیات‌رئیسه اتاق ایران و آلمان به میزبانی اتاق بازرگانی یزد همراه با امضای تفاهم‌‌‌نامه و برنامه‌‌‌ریزی برای افتتاح اتاق مشترک ایران و آلمان در اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

در ابتدای این نشست رئیس اتاق بازرگانی یزد با اشاره به روابط تاریخی و گسترده تجاری ایران و آلمان گفت: ایران و آلمان از دیرباز دارای روابط تجاری و اقتصادی گسترده‌‌‌ای بوده‌‌‌اند و صنایع یزد از این ارتباط بهره برده‌‌‌اند.

مجتبی دستمالچیان با بیان اینکه امروز باتوجه‌‌‌به ظرفیت‌‌‌های فراوان هر دو کشور امکان ارتقای این همکاری‌‌‌ها به سطح جدیدی وجود دارد، افزود: یکی از اولویت‌‌‌های اصلی، برطرف‌‌‌کردن مشکلاتی است که تاجران دو کشور با آن مواجه هستند و باید تلاش شود تا با همفکری و همکاری نزدیک این موانع از میان برداشته شده و مسیر برای فعالیت‌‌‌های تجاری آسان‌‌‌تر شود.

وی تاکید کرد: برنامه‌‌‌هایی مانند اعزام هیات‌‌‌های تجاری از جمله مواردی است که می‌تواند به افزایش تعاملات و تبادل تجربیات بین تاجران دو کشور کمک کند. این هیات‌‌‌ها می‌توانند فرصتی مناسب برای شناخت بهتر بازارها، نیازها و ظرفیت‌‌‌های موجود فراهم آورند.

رئیس اتاق بازرگانی یزد، افتتاح میز اتاق مشترک ایران و آلمان در یزد را گامی بزرگ برای تقویت همکاری‌‌‌های اقتصادی اعلام و تصریح کرد: این اتاق می‌تواند بستری مناسب برای ارتباط مستقیم و مستمر تجار و کارآفرینان دو کشور فراهم و به‌‌‌عنوان مرکزی برای ارائه خدمات مشاوره‌‌‌ای حقوقی و تجاری عمل کند.

در ادامه، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آلمان نیز این نشست را شروعی برای همکاری‌‌‌های بیشتر دانست و گفت: همزمان با آغاز به کار دوره هیات‌‌‌رئیسه جدید بنا داشتیم ارتباط را با استان‌‌‌ها افزایش دهیم؛ باتوجه‌‌‌به اینکه یزد از استان‌‌‌های صنعتی است و کارآفرینان بزرگی را به جامعه صنعت معرفی کرده است، یکی از اولین مقصدهای ما برای گسترش روابط بود.

شاهین اصغری افزود: روابط ایران و آلمان در تاریخ همواره دوستانه و نزدیک بوده و مسائل سیاسی نتوانسته روابط دوستانه و تجاری بین دو ملت ایران و آلمان را تحت‌‌‌تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به تلاش‌‌‌ها برای مستحکم‌تر شدن این روابط و گسترش ارتباط صنایع ایرانی و آلمانی ادامه داد: اتاق ایران و آلمان به‌‌‌عنوان قدیمی‌‌‌ترین و بزرگ‌ترین اتاق مشترک با تمام ظرفیت‌‌‌ها در کنار اتاق یزد خواهد بود تا در سایه همکاری‌‌‌های مشترک به اهداف خود دست یابیم.

مدیرعامل اتاق مشترک ایران و آلمان نیز این نشست را مسیری برای آغاز همکاری‌‌‌های بیشتر اعلام کرد و گفت: فرصت خوبی است تا بتوانیم توان و ظرفیت‌‌‌های موجود را شناسایی و برای همکاری‌‌‌های آینده برنامه‌‌‌ریزی کنیم.

سیدفراز جبلی همچنین به بررسی و تشریح برخی مسائل فعالان اقتصادی ایران در زمینه ارتباط با تجار و بازرگانان آلمان پرداخت. در پایان این نشست تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌ای بین اتاق بازرگانی یزد و اتاق مشترک ایران و آلمان به‌‌‌منظور افتتاح میز اتاق مشترک ایران و آلمان در اتاق یزد و گسترش همکاری‌‌‌ها به امضای طرفین رسید. در این نشست جمیلی عضو هیات‌‌‌رئیسه، روغنی گلپایگانی نایب‌‌‌رئیس، وبر عضو هیات‌‌‌رئیسه اتاق مشترک ایران و آلمان و اولکه مدیر بخش اقتصادی سفارت آلمان نیز به صورت آنلاین حضور داشتند.

 

نظر شما