شناسهٔ خبر: 68072844 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

بحران در فرانسه/ ۴۰ ورزشکار المپیک کرونایی شدند

مهر : پس از آنکه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل همه گیری ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد و نگرانی‌های زیادی در سطح جهان در خصوص برگزاری این مسابقات وجود داشت به نظر می‌رسد این ویروس یک بار دیگر و این بار بر بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس سایه افکنده است.

صاحب‌خبر -

از آغاز بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس تست کرونای دست کم ۴۰ ورزشکار حاضر در این مسابقات مثبت اعلام شده است.

مسؤول مقابله با اپیدمی‌ها و پاندمی‌ها در سازمان بهداشت جهانی (WHO)، در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو اظهار داشت: دیدن ورزشکاران مبتلا به ویروس تعجب‌آور نیست، زیرا این ویروس با سرعت زیادی در دیگر کشورها در حال گسترش است.

خبر مرتبط
تاریخ‌سازی سارا ایرانی برای ایتالیا / اولین طلای المپیک در رقابت‌های تنیس صید شد

تیم تنیس زنان ایتالیا شامل سارا ایرانی و جزمین پائولینی با پیروزی ۲-۱ در فینال مقابل میرا آندرییوا و دیانا اشناید تنیسور‌های روسی که از بخش ورزشکاران بی طرف در این مسابقات شرکت کرده بودند، قهرمان تنیس دوبل در بخش زنان شدند.

او افزود: در ماه‌های اخیر، بسیاری از کشورها افزایش موارد کووید -۱۹ را تجربه کرده‌اند، از جمله در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس تست حداقل ۴۰ ورزشکار مثبت شده است. وی تاکید کرد که کمیته المپیک با همکاری WHO تمام تلاش خود را برای کنترل ویروس در اماکن پرجمعیت المپیک به کار خواهد گرفت.

ون کرکهوف همچنین یادآور شد که ویروس کووید -۱۹ در تمام کشورها در حال افزایش است و داده‌های جمع‌آوری شده توسط WHO در ۸۴ کشور نشان می‌دهد که درصد تست‌های مثبت در هفته‌های اخیر افزایش یافته است. این رشد حدود ۱۰ درصدی باعث افزایش تعداد بستری‌ها و مرگ‌ومیرها در چندین کشور شده است.

این مساله هرچند از نظر سازمان بهداشت جهانی، چندان وخیم نیست اما از نظر شهروندان فرانسوی که در دوران اوج ویروس کرونا روزهای سختی را پشت سر گذاشتند امری نگران کننده است. به خصوص آنکه به دلیل جمعیت زیاد تماشاگران در این کشور، بیم افزایش شدیدتر این اپیدمی در فرانسه وجود دارد.

نظر شما