شناسهٔ خبر: 68069891 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شهدای ایران | لینک خبر

۳۰ هزار جانباز مشمول واردات خودرو شدند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۳۰ هزار جانباز مشمول واردات خودرو شدند که اسامی آنها به وزارت صنعت ارسال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهدای ایران به نقل از ایرنا، سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، با بیان اینکه واگذاری خودروی داخلی به جانبازان سال ها متوقف شده بود که با تفاهمنامه بین بنیاد شهید با خودروسازان و بانک ها این موضوع حل شد اظهار داشت: بیش از ۱۰ هزار خودرو داخلی طی ۲ سال اخیر به جامعه هدف واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰۰ هزار خانوار از ما حقوق دریافت می کنند و دریافتی آنها در دولت سیزدهم بین سه تا پنج برابر افزایش یافت. و دیگر اعضای جامعه هدف شاغل و درآمد دارند.

افزایش کمک معیشت ایثارگران در دولت سیزدهم

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که ایثارگران از میزان کمک معیشت بنیاد شهید گلایه دارند، نیز گفت: با توجه به اینکه میزان کمک معیشت به ایثارگران در دولت سیزدهم افزایش یافته است اما می دانیم این میزان باز هم کم است. اخیرا مطالعه و مقایسه بین دریافتی ایثارگران با درآمد مردم در جامعه صورت گرفته که نشان می دهد احساس رضایتمندی در جامعه ایثار بیش از بقیه است چون آنها افراد قانع تری و ساده زیستی هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره وضعیت اشتغال جامعه هدف نیز اظهار داشت: نرخ بیکاری ایثارگران و خانواده شهدا از ۱۹ درصد به هفت و چهار دهم درصد کاهش یافته است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید موفق شد بیش از سهمیه خود منابع کسب کند، اضافه کرد: در دولت سیزدهم ۲۲۰ هزار نفر از کارمندان تبدیل وضعیت شدند.

وی افزود: عملکرد بنیاد شهید را بارها عنوان کردیم. در سه سال گذشته به برکت لطف شهدا توفیق حاصل شد در دولت شهید رئیسی کارهای بزرگی در حوزه های راهبردی، اصلاح نهادی و ساختاری و ارائه خدمات انجام دهیم.

۳۰ هزار جانباز مشمول واردات خودرو شدند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین یاد و خاطره شهدای خبرنگار را گرامیداشت و گفت: آرزومندم بنیاد شهید در ارتباط با خبرنگاران و اطلاع رسانی موفق شده باشد.

قاضی زاده هاشمی افزود: وظیفه خبرنگار بیان حقایق برای مردم است این حقیقت یک پدیده حدوثی نیست بلکه آفریده شده است. همه پیامبران کارشان خبرنگاری بود، آنها مبعوث شده بودند تا حقایق عالم را به گوش مردم برسانند به همین دلیل هم مورد تعددی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: دشمنان سعی می‌کنند از هر چیزی یک بدل بسازند، آنها جهاد تقلبی مثل سلفیون درست کردند و رسانه های مزدور را با هزینه های بالایی تاسیس کردند، تا حقایق به درستی به جهان مخابره نشود. شما ممتازترین بندگان خود را به مردم معرفی می کنید.

قاضی زاده هاشمی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد: در بین جامعه فلسطین مجاهد کم نداشتیم اما اسماعیل هنیه با دست یابی به یک شخصیت ممتاز سیر مبارزاتی را طی کرد و خدا شهادت او را موضوع تغییر تاریخ قرار می دهد.

وی افزود: یک فرد سنی مذهبی از پوسته های که بر او تحمیل کرده اند می گذرد و وارد جهاد فی سبیل الله می‌شود و با تفکر پرچمدار حقیقی پیوند می خورد. خدا او را مبنا قرار می دهد و به چهره بی بدلیل تبدیل می‌کند. شما در مقام یک خبرنگار وقتی می خواهید یک شهید را معرفی کنید باید هر بخش موضوعات را آنگونه که هستند، ببینند تا بتوانید حقایق را بیان کنند؛ به همین دلیل باید درجه بالایی از سلوک را داشته باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: خبرنگار در مورد شهدا و حقایق الهی باید با شهدا ارتباط برقرار کند تا بتواند آن را به خوبی بیان کند. خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت باید با دیگر خبرنگاران متفاوت باشند چون حامل سبک زندگی شهدا هستید، باید نگاه متفاوت، آرمانی و الهی داشته باشید هر چند که اینگونه هستید که در این عرصه قرار گرفته اید.

نظر شما