شناسهٔ خبر: 68069080 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

وعده جذاب برای نیم فصل دوم لیگ برتر

خبرآنلاین

دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد به دنبال برگزاری تمام مسابقات دور برگشت لیگ برتر با وی‌ای‌آر هستند.

صاحب‌خبر -

هدایت ممبینی در سمینار دانش‌افزایی پیش فصل داوران فوتبال ایران گفت: از همه داوران که فصل گذشته زحمت کشیدند تشکر می‌کنم، چراکه سال پرفشاری را در داوری سپری کردیم.

او با بیان اینکه اثرگذاری جامعه داوری همیشه در فوتبال ماندگار بوده، اظهار کرد: در بالاترین رده فوتبال آسیا ۵ داور داشتیم که این بی‌سابقه بوده و این نشان می‌دهد پتانسیل داوری ایران در رده بین‌المللی قرار دارد. قاره آسیا جایگاه بسیار مهمی در داوری جهان دارد.

دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران درباره افتخارات متعدد جامعه داوری در عرصه بین المللی ابراز کرد: تیم ملی تاکنون فینال جام جهانی و المپیک نرفته، اما داوران ایرانی در این بازی‌های مهم قضاوت کرده‌اند. داوران ما در بخش‌هایی از فوتبال ما جلوتر هستند. فوتبال کشور همیشه مدیون داوران خوب بوده و از طرفی داور باید تمرین کند، آرامش، تغذیه مناسب و... داشته باشد تا بتواند ۹۰ دقیقه بازی را قضاوت کند.

ممبینی تصریح کرد: با توجه به علم و تکنولوژی امروزی و امکاناتی که در اختیار داوران است، باید از فرصتی که دارند نهایت استفاده را ببرند. داوری یک کار فردی است و داوران باید با آمادگی کامل در زمین حضور داشته باشند. فوتبال ما یک فوتبال پویا است. در جمع ۱۰ کشور دنیا از لحاظ علاقه به فوتبال هستیم. ما بیشترین تعداد تماشاگران فوتبال را در قاره آسیا داریم.

او یادآور شد: باید کردار و رفتار داوران به نوعی باشد که مردم او را بپذیرند و بدانند که این داور لیاقت قضاوت در بازی را دارد. حساسیت زیادی نسبت به مسابقات فوتبال وجود دارد و داوران باید قدر خودشان را بدانند. انتظار داریم که داوران با نهایت دقت بازی‌ها را قضاوت کنند. در تمام لیگ‌های کشور حتی در رده‌های پایه اعتراض به داوری وجود دارد.

دبیر کل فدراسیون فوتبال اضافه کرد: برای ورود سیستم وی‌ای‌آر تلاش‌های بسیار زیادی شد و حدود ۵۰ تا ۶۰ کشور این سیستم را دارند. با توجه به تحریم‌ها واقعا یک امر غیرممکن را ممکن کردیم. جلسات و مذاکرات زیادی را داشتیم و اگر تمام اتفاقات طبق زمان‌بندی رخ دهد، شاید ما جز معدود کشور‌هایی باشیم که بیشترین تعداد دستگاه وی‌ای‌آر را وارد خواهیم کرد. ما تصمیم داریم تا بیش از ۱۰ دستگاه وی‌ای‌آر وارد کنیم.

ممبینی ادامه داد: لایسنس وی‌ای‌آر را با داوران بین‌المللی آغاز کردیم و با اعزام به کشور‌های مختلف خوشبختانه داوران بین‌المللی ما این لایسنس را دریافت کردند. این کار ساده نبود و با توجه به بودجه‌ای که داشتیم بیشترین هزینه را برای کیفیت داوری داشته ایم. الزام ما این است که داوران ارتقا پیدا کنند.

او تاکید کرد: سعی داریم نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر را تمام و کمال با وی‌ای‌آر برگزار کنیم. البته از ابتدای فصل هم با سیستم‌هایی که موجود است بازی‌ها را پیش خواهیم برد.

نظر شما