شناسهٔ خبر: 68068844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

شرایط آب‌های زیرزمینی اصفهان

صاحب‌خبر -

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از کاهش حدود ۵۰۰ لیتری آب‌های زیرزمینی استان خبر داد و گفت: با اقدامات مختلف از جمله حفر ۱۸ حلقه چاه مشکل تأمین آب 41 شهر خارج از سامانه اصفهان بزرگ برطرف شده است.

به گزارش سایت صاحب نیوز (اصفهان)، «حسین اکبریان صبح امروز در نشست خبری روز خبرنگار در استانداری اصفهان با بیان اینکه در مجموعه استان اصفهان ۱۰۰ شهر و هزار روستا را پوشش می‌دهیم، اظهار کرد: یکی از منابع تأمین آب در سال‌های گذشته یعنی چاه‌های فلمن خشک شده و ما مجبور هستیم از آب‌های سطحی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۵۰۰ لیتر در ثانیه از تأمین آب‌های زیرزمینی کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: شهرهای خارج از سامانه اصفهان بزرگ که ۴۱ شهر است با اقدامات مختلف از جمله حفر ۱۸ حلقه چاه مشکل تأمین آب برطرف شد.

او با بیان اینکه مشکل تأمین آب شهرضا امسال مرتفع شده است، گفت: در نجف‌آباد از اول تابستان هیچ‌گونه تماسی با سامانه ۱۲۲ گرفته نشده است و مبنای برنامه‌ریزی ما این سامانه بوده است.

اکبریان ادامه داد: در نهضت ملی موضوع تأمین آب هم دیده شده است و به‌موازات برنامه‌ریزی، تأمین آب سامانه اصفهان بزرگ از جنوب برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سامانه اصفهان بزرگ و ۷۰۰ میلیون نفر در خارج از این سامانه مشترک ما هستند، گفت: به دلیل ناترازی که در بخش تأمین آب به وجود آمده است ما نتوانستیم انتقال آب را به‌صورت کامل انجام دهیم.

او ادامه داد: ما در سال گذشته پهنه‌بندی را آغاز کردیم و توانستیم توزیع بهتری داشته باشیم که پرتی شبکه هم کاهش پیدا کرد.

اکبریان با اشاره به افزایش مصرف آب و بلندمرتبه‌سازی، گفت: سال گذشته بالغ بر ۶۰۰ کیلومتر توسعه و اصلاح شبکه داشتیم؛ ما مجبوریم یک فشار آب در برخی نقاط داشته باشیم که آب به کل چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه ما برسد.

اکبریان با اشاره به منبع تأمین جدید از دو روز پیش، اظهار کرد: امیدواریم این دو روز دیگر گرما را با صرفه‌جویی مردم شریف مدیریت کنیم.«

انتهای پیام

نظر شما