شناسهٔ خبر: 68066682 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ساختمان ۴۴۰۰ متری تل‌زینبیه آماده پذیرایی از زائران + تصاویر

مهندسان، کارگران و استادکاران ایرانی درحال آماده‌سازی سازه جدید تل زینبیه با ۴۴۰۰ متر مربع زیربنا در کربلای معلی برای بیتوته و میزبانی از زائران اربعین حسینی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهندسان، کارگران و استادکاران ایرانی درحال آماده‌سازی سازه جدید تل زینبیه در کربلا برای بیتوته و میزبانی از زائران اربعین حسینی هستند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی؛ متولی شرعی حرم امام حسین(ع) همزمان با فرارسیدن ماه صفر، از مراحل آماده‌سازی ساختمان جدید تل زینبیه که به ساختمان مقام حضرت زینب(س) نیز مشهور است دیدن کرد.

اربعین حسینی 1403 ,

اربعین حسینی 1403 ,

ساختمان جدید تل زینبیه که یکی از زیرپروژه‌های طرح بزرگ توسعه حرم امام حسین(ع) است، با همت خیران و مهندسان ایرانی در 4 طبقه در حال ساخت است.

ساختمان پیشین تل زینبیه در یک طبقه و تنها 380مترمربع وسعت داشت که فضای بسیار کمی را در اختیار زائران قرار می‌داد از این رو برای ایجاد فضای زیارتی متناسب با جمعیت میلیونی زائران، ساختمان قبلی تخریب و سازه جدیدی در 4 طبقه (2 طبقه زیر سطحی و دو طبقه روسطحی) با زیربنای 4هزار و 400مترمربع در حال ساخت است.

اربعین حسینی 1403 ,

اربعین حسینی 1403 ,

با توجه به فرارسیدن ایام زیارت اربعین حسینی، هم اکنون کارگران، مهندسان و استادکاران ایرانی، عملیات اجرای نما و آئینه‌کاری‌های این سازه را به صورت موقت تعطیل و در حال مناسب‌سازی ساختمان برای میزبانی از زائران اربعین حسینی هستند. پس از ایام اربعین و با اتمام عملیات نما و آئینه‌کاری‌ها، ساختمان جدید تل زینبیه تحویل تولیت حرم مطهر خواهد شد.

اربعین حسینی 1403 ,

براساس روایات، حضرت زینب (س) روز عاشورا در حوالی این مکان و بر بلندای تپه‌ای به صحنه جنگ نگاه کرده و در مصیبت شهادت سالار شهیدان مرثیه سرایی کرده‌اند.در طرح توسعه حرم مطهر حسینی، شکل نمادینی از تپه (تل) نیز در کنار سازه جدید اجرا خواهد شد.

اربعین حسینی 1403 ,

اربعین حسینی 1403 ,

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما