شناسهٔ خبر: 68065536 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حمایت احتمالی ارتش آلمان از صهیونیست‌ها در صورت وقوع جنگ!

صاحب‌خبر -
حمایت احتمالی ارتش آلمان از صهیونیست‌ها در صورت وقوع جنگ!
خبرگزاری آریا - رئیس کمیته امور دفاعی پارلمان آلمان نسبت به ماموریت احتمالی نیروهای مسلح این کشور در تنش‌های نظامی در منطقه خاورمیانه ابراز تردید کرد.

"مارکوس فابر" سیاستمدار وابسته به حزب "دموکرات آزاد" در اظهاراتی به روزنامه‌های وابسته به شرکت رسانه‌ای "دویچلند" گفت: آلمان باید به اسرائیل کمک کند، اما از طریق مثلا صدور سریع مجوز برای ارسال تسلیحات، نه حضور ارتش آلمان در "اسرائیل"؛ چون نه درخواست شده و نه فایده‌ای دارد.
"رودریش کیسویتر" کارشناس سیاست خارجی حزب دموکرات مسیحی آلمان، قبلا از دولت برلین خواسته بود تا با توجه به قرار گرفتن رژیم اسرائیل در معرض حملات ایران، به تل‌آویو کمک نظامی نماید.
از سوی دیگر، "یوهان وادوُل" از دیگر اعضاء حزب مذکور، موضوع را با نظری متفاوت، در گفت‌گو با شبکه "دویچلند" اینچنین عنوان کرده "تا جایی که می‌دانیم سناریوهایی مانند حمایت نظامی در دستور کار نیست و چنین موضوعی در هر صورت ناگزیر به اخذ مجوز از پارلمان خواهد بود".
همچنین "آندریاس شوارتز" کارشناس دفاعی حزب "سوسیال دموکرات" تصریح کرده است "تاکنون هیچ درخواستی از سوی اسرائیل ارائه نشده، اما من فرض را براین می‌گذارم که دولت آلمان برای کمک نظامی به اسرائیل و همپیمانان غربی خود آماده است و حفاظت از اسرائیل در راستای منافع ملی آلمان است.. این یک تعهد روشن با مسئولیت بسیار بالاست، و در شرایط اضطراری این حرف‌های بزرگ باید با اقدامات متناسب دنبال شود".
"جوزف شوستر" رئیس شورای مرکزی یهودیان در آلمان در بیانیه‌ای به "دویچلند" گفت: مسئولیت تاریخی آلمان در قبال امنیت اسرائیل اگر چه "از نظر قانونی" الزام‌آور نیست، اما به نظر من، "از نظر نظامی" با تهدید وقوع حمله‌ای به این حجم و مقیاس، صد الیته که دولت آلمان در کنار "دولت یهود " خواهد ایستاد.
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد چهارشنبه گذشته 10 مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری دکتر "مسعود پزشکیان" به تهران آمده بود، به شهادت رسید.
ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا همچنین در حمله به یک آپارتمان در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، فواد شکر از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان را ترور کرد.
درپی شهادت اسماعیل هنیه و فواد شکر، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان فرمانده را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

نظر شما