شناسهٔ خبر: 68064978 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

بلومبرگ:

آمریکا 16 تا 24 هواپیمای رادارگریز در منطقه مستقر می‌کند

بلومبرگ به نقل از یک مقام دفاعی آمریکایی نوشت: ایالات متحده در حال آماده شدن برای استقرار یک اسکادران متشکل از 16 تا 24 هواپیمای رادارگریز F-22 در این هفته در منطقه است.

صاحب‌خبر -
آمریکا 16 تا 24 هواپیمای رادارگریز در منطقه مستقر می‌کند
کد خبر: 670174
|
۱۴۰۳/۰۵/۱۶ ۱۱:۴۷:۲۶

به گزارش بلومبرگ به نقل از یک مقام دفاعی آمریکایی، ایالات متحده در حال آماده شدن برای استقرار یک اسکادران متشکل از 16 تا 24 هواپیمای رادارگریز F-22 در این هفته در منطقه است.

به گزارش شفقنا، وبگاه اسکای نیوز نوشت: «در پی ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، در روز چهارشنبه، یک روز پس از حمله اسرائیل به بیروت که منجر به کشته شدن فؤاد شکر، فرمانده نظامی برجسته در گروه حزب الله لبنان متحد با ایران شد، تنش ها در منطقه بالا گرفته است».

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد که هواپیماهای جنگنده و ناوهای جنگی بیشتری را در منطقه مستقر خواهد کرد.

جاناتان وینر، معاون مشاور شورای امنیت ملی آمریکا، در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت: هدف کلی کاهش تنش در منطقه و همچنین بازدارندگی و دفع این حملات و جلوگیری از درگیری منطقه‌ای است.

فاینر تاکید کرد که ایالات متحده و اسرائیل برای همه احتمالات آماده می‌شوند.

چند روز پیش کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، درباره استقرار نظامی جدید دفاعی ایالات متحده گفتگو کرده است.

همانطور که در بیانیه‌ای اعلام شد، استقرار نظامی دفاعی جدید ایالات متحده “برای حمایت از اسرائیل در برابر تهدیدهایی مانند موشک‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین” است.

نظر شما