شناسهٔ خبر: 68063956 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جامعه المصطفی در محکومیت تعطیلی مراکزاسلامی آلمان بیانیه صادر کرد

سمانه نوری زاده قصری

اقدام غیرقابل توجیه دولت آلمان در تعطیل نمودن مراکز اسلامی در این کشور به ویژه مسجد و مرکز اسلامی هامبورگ، مصداق بارز اعمال تبعیض دینی و توهین آشکار به مقدسات مذهبی جمعیت مسلمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جامعه المصطفی در بیانیه ای تعطیلی مراکز اسلامی در آلمان توسط دولت این کشور را محکوم کرد. متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام غیرقابل توجیه دولت آلمان در تعطیل نمودن مراکز اسلامی در این کشور به ویژه مسجد و مرکز اسلامی هامبورگ، مصداق بارز اعمال تبعیض دینی و توهین آشکار به مقدسات مذهبی جمعیت مسلمان در این کشور و سراسر جهان است.

تعطیل نمودن مراکزی که سالیان طولانی ملجأ و پناه مسلمانان آلمان از مذاهب و گروه‌های مختلف بوده و مروج همگرایی دینی و همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی به شمار می‌آیند، اقدامی تحریک کننده و غیرمسئولانه است که موجب جریحه دار شدن احساسات مسلمانان شده است.

دولت آلمان با وجود ادعای آزادی بیان و مذاهب و ادیان، با اعمال این سیاست‌های تبعیض آمیز و تعطیل نمودن این مراکز تلاش می‌کند که دامنه اعتراضات به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را کاهش دهد اما بی شک این اقدام غلط موجب آگاهی بیشتر عموم مردم و افزایش احساسات ضدصهیونیستی در سراسر اروپا و جهان خواهد شد.

جامعةالمصطفی العالمیه ضمن محکوم کردن این اقدام که در تضاد مستقیم با حقوق بشر است، از همه شخصیت‌ها و مراکز دینی مدافع آزادی عقیده و بیان انتظار دارد مراتب اعتراض شدید خود را در برابر این حرکت غیرموجه و مغایر با آزادی‌های دینی دولت آلمان نشان دهند تا این دولت هرچه زودتر از اقدام اهانت آمیز خود عقب نشینی نموده و زمینه فعالیت مجدد مراکز اسلامی را فراهم نماید.

نظر شما