شناسهٔ خبر: 68063664 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

وزیرکشور: اربعین مقدمه ظهور است

احمد وحیدی، تأکید کرد که راه قدس از کربلا می‌گذرد و جهانی شدن اربعین و پیوند آن با مسئله قدس، مقدمه ظهور خواهد بود.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، احمد وحیدی، وزیر کشور، در مراسم افتتاحیه مأموریت اربعین حسینی با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) گفت: «حضرت امام بیش از ۴۰ سال پیش به ما فرمودند که راه قدس از کربلا می‌گذرد. شاید آن زمان تصور می‌کردیم که این یک شعار است، اما امروز می‌فهمیم که این یک حقیقت است.»
 
وی افزود: «در فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دیدید که فرمودند کلید رمزگشایی از ظهور در آزادی قدس است. یک سو آزادی قدس و سوی دیگر جهانی شدن امام حسین (ع) و کربلا را می‌بینیم که این دو با هم پیوند می‌خورند و مقدمه ظهور می‌شوند.»

وزیر کشور با اشاره به جهانی شدن مراسم اربعین اظهار داشت: «امروز یاوران مردم فلسطین و غزه همین اربعینی‌ها هستند. این مسئله نشان می‌دهد که اربعین راهی بزرگ برای تحقق ظهور و پر کردن زمین از قسط و عدل است.»
 
وی ادامه داد: «این آرمان بزرگ نه تنها آرمان شیعیان و مسلمانان، بلکه آزادگان جهان نیز این خواسته را دارند؛ بنابراین اربعین راه نجات بشریت است و به همین دلیل دشمنان با آن برخورد می‌کنند.»

وحیدی با اشاره به تاریخچه مراسم اربعین در دوران رژیم صدام گفت: «در دوران صدام، رفتن به اربعین جرم تلقی می‌شد، اما امروز به برکت قیام مردم عراق و بیرون کردن رژیم صدام و اشغالگران آمریکایی، این بستر فراهم شده است. مدیون مردم شریف عراق و خون شهدای بزرگ هستیم که اگر آن‌ها نبودند، امروز کل منطقه ممکن بود در دست داعش باشد.»
 
وی افزود: «داعش دست‌ساز آمریکا و اسرائیل بود و قصد داشت جلوی همین حرکت‌های عدالت‌خواهانه را بگیرد. اما خون شهدای بزرگ عراق و ایران باعث شد تا این جرثومه فساد نابود شود.»

وزیر کشور تأکید کرد: «اربعین حرکتی بزرگ و مردمی است که همه آزادگان جهان می‌توانند در آن شرکت کنند. این حرکت عدالت‌خواهانه است که دشمنان از آن هراس دارند و به همین دلیل رسانه‌های خارجی به آن نمی‌پردازند.»
 
وی در پایان ضمن تشکر از موکب‌داران و تمامی دست‌اندرکاران برگزاری مراسم اربعین گفت: «انشالله این خدمات مورد توجه و عنایت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار بگیرد و روحیه حسینی همچنان در دولت جدید حاکم باشد.»

برچسب‌ها:

نظر شما