شناسهٔ خبر: 68063420 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جنگ غزه وارد 305مین روز شد؛ کمین سخت قسام برای نیروهای اشغالگر در رفح

صاحب‌خبر -
جنگ غزه وارد 305مین روز شد؛ کمین سخت قسام برای نیروهای اشغالگر در رفح
خبرگزاری آریا - جنگ غزه امروز وارد سیصد و پنجمین روز خود شده؛ جنگی که روزانه صدها شهید و زخمی بر جای می‌گذارد و سیاست گرسنه نگه‌داشتن، که رژیم صهیونیستی آن را علیه فلسطینیان دنبال می‌کند به اوج رسیده است. همزمان، گروه‌های مقاومت فلسطین از حمله به خودروهای زرهی و مراکز تجمع سربازان اشغالگر در برخی محورها خبر دادند.

ارتش اشغالگر، بامداد امروز- سه‌شنبه- اجساد متلاشی‌شده 89 شهید فلسطینی که پیش از این در جنایت نسل‌کشی آشکار پیکر آنها را ربوده بود؛ به خانواده‌های‌شان تحویل داد که پیکر این شهدا را تنها در 35 کفن قرار داده که از این تعداد 13 جسد در یک کفن و 22 پیکر در کفن دیگر و بقیه شهدا در چند کفن به گونه‌ای اهانت‌آمیز گذاشته شده بودند.
از سوی دیگر، تلاش‌های فشرده برای دستیابی به آتش‌بس در باریکه غزه ادامه دارد. در همین راستا روز دوشنبه، "شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در تماسی تلفنی با "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا در مورد آخرین تحولات منطقه و تلاش‌های میانجیگری مشترک برای پایان دادن به جنگ غزه و همچنین کاهش تنش‌های جاری در خاورمیانه گفت‌وگو، و بر ضرورت آرامش و تنش‌زدایی در این منطقه ملتهب تاکید کردند.
گزارش‌ها از تحولات میدانی در غزه نیز حاکی‌ست گردان‌های قسام- شاخه نظامی حماس- نیروهای یگان زرهی ارتش صهیونیست را در کمینی سخت در خیابان جورج در نزدیکی مسجد تابعین در شرق رفح در جنوب نوار غزه گرفتار کرد.
قسام تاکید کرد که مجاهدان این گردان‌ها در این کمین دو نفربر اسرائیلی از نوع "ببر" را با بمب "العمل الفدائی" و راکت‌های ضدزره یاسین 105 هدف قرار داده و منهدم کردند.
مجاهدان قسام همچنین دو تانک مرکاوای اسرائیلی را هم در این منطقه با یک بمب و راکت‌های ضدزره یاسین 105 هدف قرار دادند.
قسام تاکید کرد که بالگردهای اسرائیلی برای انتقال کشته‌ها و مجروحان در این منطقه به زمین نشستند و درگیری‌ها بین مقاومت و نیروهای اشغالگر تا این لحظه نیز ادامه دارد.

نظر شما