شناسهٔ خبر: 68062640 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

قطار ترکیبی تهران - کربلا تا نزدیک اربعین خدمت‌رسانی می‌کند

مهدی ارجمند

مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور گفت: همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین تمامی ناوگان حمل ونقلی برای جابه جایی زائران اربعین پای کار آمده‌اند تا بخشی از نیاز ناوگانی حمل‌ونقل کشور تامین شود. حدود ۶۰۰ هزار صندلی برای جابه جایی زائران اربعین تامین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در مسیرهای تهران – خرمشهر، مشهد- خرمشهر، مشهد – کرمانشاه، قطارهایی قرار داده شده است. همچنین قطارها به شکل مبدا و مقصدی از مبدا زاهدان – خرمشهر و مسیر ساری – کرمانشاه در نظر گرفته شده است و برای سایر مسیرها قطارهای فوق العاده قرار داده‌ایم.

او ادامه داد: قطارهای مسافری به شکل ۲۴ ساعته از ایستگاه خرمشهر تا نقطه صفر مرزی شلمچه که حدود ۲۰ کیلومتر است اقدام به حمل رایگان مسافران می‌کنند همچنین در برگشت هم زائران امام حسین (ع) از نقطه صفر مرزی به خرمشهر به صورت ریلی جابه جا می‌شوند. در ماه صفر و ایام اربعین امسال ۶۰۰ هزار صندلی به صورت رفت و برگشت برای زائران در نظر گرفته شده است که این تعداد صندلی با توجه به ایام اربعین و متناسب با تقاضا افزایش خواهد یافت.

صالحی همچنین از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای کل مسیر در کشور از ۲۴ مرداد تا انتهای تابستان خبر داد که مسافران به صورت اینترنتی و به صورت حضوری امکان خرید دارند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ایران اضافه کرد: امیدارم شرکت راه آهن قطارهای فوق‌العاده در بازه زمانی اربعین قرار دهد چراکه در سال گذشته با استفاده از قطار توانستیم تا نزدیکی‌های مرز برویم و این موضوع برای من و همراهانم بسیار دلچسب و راحت بود و خود باعث شد که امسال هم برای سفر اربعین اگر امکان‌پذیر باشد از قطار تهران - کربلا استفاده کنیم و اگر امکان نداشت از قطارهای که تا نزدیکی‌های مرز می‌روند استفاده کنیم.

او گفت: قیمت و سهولت قطار در مقایسه با سایر ناوگان از جمله اتوبوس بسیار بهتر و ارزان‌تر بوده است، اما متاسفانه خرید آن با توجه به کندی اینترنت و افزایش میزان تقاضا بسیار دشوار است که امیدواریم در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

او گفت: قطار ترکیبی تهران - کربلا در سال‌های قبل در ایام اربعین راه‌اندازی می‌شد و با توجه به اینکه طرف عراقی امکانات مناسب را نداشت در طول سال تداوم نداشت. این در حالی بود که در گذشته قطار تهران-کربلا قبل از اربعین راه‌اندازی شد و در طول سال ادامه پیدا کرد.

او با این‌که قطار ترکیبی تهران-کربلا تا قبل از ۱۰ صفر به زائران خدمات‌رسانی می‌کند، گفت: البته در این ایام قطار از تهران به سمت خرمشهر حرکت می‌کند و قیمت بلیت آن (قطار ۴ تخته ۴ ستاره) حدود ۵۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/

نظر شما