شناسهٔ خبر: 68062490 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سردار محمدیان اعلام کرد؛

دستگیری ۲۳۱ سارق و مالخر در تهران

فرمانده انتظامی پایتخت اعلام کرد: در ۷۲ ساعت گذشته با تلاش مأموران ۲۳۱ نفر سارق و مالخر دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محسن محمدیان فرمانده انتظامی پایتخت اعلام کرد: در ۷۲ ساعت گذشته با تلاش مأموران ۲۳۱ نفر سارق و مالخر دستگیر شدند.

وی افزود: این افراد در قالب ۵۱ باند سرقت، جعل، مالخری اقدام به سرقت می‌کردند که از آنها تلفن همراه، خودرو، موتوسیکلت و…کشف شد.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به شهروندان گفت: از خرید اموال مشکوک به سرقتی، دست دوم و تحت عنوان استوک، خودروهای اوراقی مرزی خودداری کنند.

محمدیان گفت: اگر سارق مالخر نداشته باشد و اگر مالخر خریداری نداشته باشد چرخه سرقت متوقف می‌شود و ما به همین دلیل برخورد با این افراد صورت می‌گیرد.

وی افزود: من به سارقان هشدار می‌دهم که ما اشراف خوبی روی جرم و مجرمان داریم و از تجهیزات پیشرفته استفاده می‌کنیم و حتی زاغ زنان را شناسایی می‌کنیم.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: بخشی از مردم احساس می‌کنند اگر گاو صندوق خریده و آن را در خانه نصب کنند، امنیت را خریده‌اند؛ در حالی که کمک به سارق کرده‌اند همه اموال مهم خود مانند طلا و مدارک را یک جا جمع کرده‌اند.

محمدیان گفت: خرید گاوصندوق شرایط دارد. اگر گاوصندوق درخانه باشد باید در دیوار جاساز شده باشد یا به اسکلت ساختمان جوش داده باشد و اصلاً در دید و در دسترس نباید باشد. سارقان می‌توانند یا گاوصندوق را بدزدند یا در آن را بشکنند.

وی خاطرنشان کرد: ما ۲۰ ایستگاه رصد فضای مجازی داریم که تمام آگهی‌های مجازی را بررسی می‌کنند که در صورت مشکوک بودن آنها را بررسی می‌کنند و قطعاً با افراد متخلف برخورد می‌شود.

نظر شما