شناسهٔ خبر: 68062393 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

پایان روز دهم: المپیک ریشه در گروی شگفتی‌ها

روز دهم المپیک پاریس با صدرنشینی و اختلاف کم چین نسبت به آمریکا به پایان رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از ورزش سه، روز دهم المپیک هم به پایان رسید. روزی پر از التهاب، استرس و جذابیت که در نهایت هم با یک رکورد شکنی بسیار خاص و بسیار به یاد ماندنی در ذهن‌ها ماندگار شد. 

کاروان المپیک ایران در روز دهم دو نماینده در کشتی فرنگی داشت که در مجموع مهدی محسن‌نژاد و امین میرزازاده علی‌رغم عملکرد خوبشان در بازی نخست، به سختی برابر رقبای چغر و بد بدن خود شکست خوردند و حالا در روز یازدهم برای شانس مجدد اقدام خواهند کرد. 

پرونده بسکتبال سه نفره در این روز بسته شد و همچنین قایقرانی کایاک و ژیمناستیک نمایشی هم خاتمه پیدا کرد ولی در اتفاقات مهم روز دهم، پس از کامبک ایتالیا برابر ژاپن و کامبک فرانسه مقابل آلمان، تنها رکوردشکنی و اراده آهنین آرماندو دوپلانتیس سوئدی بود که می‌توانست باعث شود تا مردم تمام جهان به افتخارش کلاه از سر بردارند.او با پرشی بی‌نظیر در پرش با نیزه نه تنها رکورد المپیک خودش بلکه به رکورد جهانی این ورزش که به نام خودش است هم رحم نکرد.

در روز یازدهم، از ساعت ۱۲:۳۰ محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم، مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم روی تشک خواهند رفت و رضا علیپور از ساعت ۱۴:۳۰ مسابقه صخره نوردی خودش را آغاز خواهد کرد.

در روز آتی ۱۵ مدال طلا توزیع خواهد شد که در قیاس با روزهای پایانی کمترین تعداد مدال محسوب می‌شود و همچنین شمارش معکوس برای پایان المپیک مدتی است که شروع شده است.

در جدول کنونی چین با ۲۱ طلا صدرنشین ماند ولی آمریکا با ۲۰ طلا موفق شده یک رقیب دردسرساز برای چین محسوب شود.
 
تیم امید فوتبال فرانسه در دیدار مقابل با مصر با نتیجه ۳ بر ۱ پیروز شد و راهی فینال شد. فینال فوتبال المپیک میان اسپانیا و فرانسه برگزار خواهد شد.
 
 
آمریکا موفق شد با نتیجه ۳ بر ۱ والیبال برزیل را شکست دهد و راهی نیمه‌نهایی شد.
 

در پایان مسابقات بسکتبال سه نفره، تیم زنان آلمان یا شکست دادن ۱۷-۱۶ اسپانیا قهرمان این تورنمنت شد و همچنین در بخش آقایان، هلند در رقابتی نفس‌گیر بر تیم میزبان غلبه کرد و با نتیجه ۱۸-۱۷ فاتح این بخش شد.
 
والری آلمان آمریکایی در بخش پرتاب دیسک زنان با پرتابی بهتر از فنگ بین چینی به مدال طلای المپیک رسید.
 
بیاتری چبت کنیایی در بخش دوی ۵۰۰۰ متر زنان با عملکردی استثنایی موفق شد با گذر از رقبای هلندی و ایتالیایی، زودتر از آنها به خط پایان برسد و مدال طلای المپیک را دور گردن خود ببیند.
 
کلی هادکینگسون در دوی ۸۰۰ متر بانوان پرچم بریتانیا را بالا برد و صاحب مدال طلای این تورنمنت شد.
 
آرماند دوپلانتیس سوئدی ضمن شکستن رکورد پرش با نیزه تاریخ جهان و المپیک موفق شد طلای این رقابت جذاب را به نام خود حک کند.
 

 
لوپز کوبایی در نبرد با شریعتی از آذربایجان موفق شد او را هم شکست دهد تا در فینال سنگین‌ترین وزن کشتی فرنگی آزاد المپیک حاضر شود و بدین ترتیب امین میرزازاده هم راهی شانس مجدد شود.
 

فومیتا ژاپنی با شکست دادن رقیب قرقیز خود به فینال المپیک رسید و بدین ترتیب مهدی محسن‌نژاد به شانس مجدد راه پیدا کرد.
 
در کایاک زنان، نوئیم فوکس استرالیایی در جایگاه نخست ایستاد و مدال طلای این بخش را به نام خود ضرب کرد.

نظر شما