شناسهٔ خبر: 68061779 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یادداشت مهمان؛

خاخام گلازرسون می‌گوید اسرائیل با ادامه این روش نابود می‌شود

زینب رازدشت تازکند

خاخام «گلازرسون» مدعی است بر اساس رمزخوانی کدهای داخل تورات، ایران به اسرائیل حمله خواهد کرد و اگر اسرائیلی‌ها به روش فعلی خود ادامه دهند نابودی آنها در این حمله تقریباً تضمین شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: علی معروفی آرانی کارشناس یهودیت و صهیونیسم به‌تازگی و در روزهایی که سران و شهروندان غاصب رژیم صهیونیستی در وحشت انتقام خون اسماعیل هنیه توسط ایران به سر می‌برند، یادداشتی با عنوان «از عوادیا یوسف تا خاخام "گلازرسون" پارسیان سرزمین‌مان را نابود خوهند کرد» نوشته که برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفته است.

مشروح این‌یادداشت در ادامه می‌آید؛

عوادیا یوسف خاخام بزرگ صهیونیست و رهبر حزب معنوی ارتدوکس (شاس) اسرائیل و اصلی ترین شاخه سیاسی هاردیم های اسراییل که ۱۱ سال پیش در قبضه مرگ فرو رفت یکی از جنجالی ترین وآشفته حال ترین خاخام صهیونیست بود که با رفتار و گفتارهایش در مورد ایران و حتی سردمداران رژیم صهیونیستی همواره در صدر اخبار این رژیم قرار داشت.

هدف از این یادداشت بررسی علت وهن گویی و خرافه پردازی خاخام های یهودی است که هر چند بار برای جلب توجه در رسانه های صهیونیستی و با هدف کسب منفعت و همچنین در کانون توجه قرار گرفتن در بین مقامات سیاسی و مذهبی اسراییلی مهملاتی را بیان و در پی آن در میان مریدان و ساده لوحان صهیونیستی به پیشگویی و خرافه گویی می پردازند تا در مقام یک قدیس و مؤمن به دین ظهور کنند.

«عوادیا یوسف» سابقه زیادی در اظهارات نژادپرستانه در مورد غیر یهودیان دارد. وی اغلب از عبارت «جنتیل» برای اشاره به غیر یهودیان استفاده می‌کرد. این عبارت لاتین هرچند معنایی مشابه «غیریهودی» دارد، اما بسیاری آن را عبارتی تحقیرآمیز می‌دانند.

وی درباره «جنتیل» ها گفته است: تنها هدف خلق غیریهودیان، خدمت به یهودیان است. جنتیل‌ها به چه درد می‌خورند؟ آن‌ها کار می‌کنند، شخم می‌زنند و درو می‌کنند. ما مثل یک ارباب (افندی) می‌نشینیم و تنعم می‌کنیم. به این خاطر است که جنتیل‌ها خلق شده‌اند.

هرچند که «عوادیا یوسف» خود را حامی مذاکرات سازش و راهکار دو دولتی نشان می‌داد، اما مواضعی که وی در مورد اعراب داشت، دروغین بودن این ادعای وی را ثابت می‌کرد. وی به پیروان خود توصیه می کرد که به هیچ‌وجه نسبت به اعراب «بخشایشگر» نباشند و باید آن‌ها را با موشک نابود کرد. آن‌ها شیطان و ملعون هستند. یوسف پیش از آن هم عرب‌ها را «مار» خوانده بود.

«عوادیا یوسف» در سال‌های قبل از مرگ و در پی مطرح شدن بحث اقدام نظامی رژیم‌صهیونیستی علیه ایران، موضع‌گیری‌هایی نیز علیه ایرانی‌ها داشت. وی در مراسم دعای روزهای شنبه، از پیروان خود خواسته بود برای «نابودی دشمن پارسی» دعا کنند. یوسف با بیان اینکه نام ایران باید در مراسم تبرک سال نوی یهودیان به عنوان یکی از دشمنان قوم یهود مطرح شود، گفته بود: زمانی که در دعاهایمان نابودی دشمنانمان را می‌خواهیم، باید به ایران و دیگرانی که اسرائیل را تهدید می‌کنند، فکر کنیم. باشد که خدا نابودشان کند.

و اما خاخام گلازرسون، به نقل از وب سایت روزنامه اسراییلی «جروزالم پست»، خاخام «ماتیت‌یاهو گلازرسون» ۸۲ ساله که بیش از ۳۰ کتاب مذهبی نوشته و به پیشگویی از روی کدهای مخفی تورات شهره است، در این ویدئو مدعی شده بر اساس خوانش کدهای رمزی که در آیات تورات وجود دارد، ایران به اسراییل حمله و این کشور را نابود خواهد کرد.

خاخام «گلازرسون» مدعی است این پیشگویی خود را از روی کدهای رمزنگاری شده کتاب مقدس یهودیان می‌گوید. این کدها شامل کلمات پیچیده‌ای هستند که در تورات یافت می‌شود و به عقیده بعضی‌ها حاوی پیام‌های پنهانی خدا برای بندگان است. او در ویدئویی که منتشر کرده عنوان داشته؛ کدهای رمزی داخل آیاتی را کنار هم چیدم و جمله «ایران تیکوف» (ایران حمله خواهد کرد) را از میان آیات بیرون کشیدم. او سپس در بخش دیگری از پیشگویی خود درباره سال این واقعه مدعی می‌شود که این حمله در سال ۵۷۸۳ یهودی (۲۰۲۳ میلادی) انجام خواهد شد.

این خاخام یهودی مدعی است بر اساس رمزخوانی کدهای داخل تورات، ایران به اسراییل حمله خواهد کرد و اگر اسرائیلی‌ها به روش فعلی خود ادامه دهند نابودی آنها در این حمله تقریباً تضمین شده است.

خاخام گلازرسون عنوان می کند که به نظر می‌رسد و قایع سیاسی جاری در اسرائیل به سقوط این کشور اشاره دارد. متأسفانه از آنچه امروز می‌بینیم، به ویژه با این افراد، شما می‌دانید که «لاپید» و «لیبرمن» (رهبران ائتلاف اپوزیسیون «آبی و سفید» و نیز وزیر دفاع سابق اسراییل که اکنون مخالف سرسخت بنیامین نتانیاهو است) همه اقدامات‌شان علیه تورات است. اما کسی چه می‌داند؟

به گفته گلازرسون، راه حل جلوگیری از حمله ایران به اسراییل توبه است و او به مواردی دیگر از کدهای پیشگویانه در تورات اشاره کرد که به «توبه» و «مسیح: اشاره می کند. اگر اسرائیل توبه کند و تمام احکام خدا در تورات را رعایت کند، آن‌گاه بر اساس کدهای کتاب مقدس خدا «وعده» دیگری را تحقق می‌بخشد و اسراییل را نجات می‌دهد.

همچنین خاخام دوید فیلدمن یکی از خاخام های دیگریهودی که در نیویورک زندگی می کند درباره صهیونیست ها می‌گوید که صهیونیسم در حقیقت یک فاجعه است و برای یهودیان مذهبی آشکار است که تراژدی که در جنگ جهانی دوم برای یهودیان رخ داد نیز، به دلیل فتنه های صهیونیسم بود.

تاکتیک اصلی صهیونیسم برای کسب مشروعیت این است که تظاهر می کند نماینده همه یهودیان است و همین به آنها اجازه می دهد هر کسی را که با آنها مخالفت کند ضد یهودی بنامند. یهودیان مذهبی این روزها از هر فرصتی برای اعتراض به سیاست‌های رژیم صهیونیستی استفاده می کنند.

خاخام رونان شاولوف مدعی شد: بزرگترین جنگ ایران و اسرائیل و همه اینها به این دلیل است که ایران همه جبهه‌ها را اداره می‌کند: سوریه، حزب‌الله، غزه و همچنین در مرزهای اردن. ما به دام افتاده‌ایم، بنابراین اگر بخواهیم از جایی فرار کنیم، جایی نداریم. ما در دوره‌ای نیستیم که معجزه رخ دهد و دریا به دوازده قسمت تقسیم شود (کنایه به شکافته شدن دریا با دعای حضرت موسی). فقط باید از خداوند کمک بخواهیم.

او در ویدئویی که منتشر کرده کدهای رمزی داخل آیاتی را کنار هم می‌چیند و جمله «ایران تیکوف» (ایران حمله خواهد کرد) را از میان آیات بیرون می‌کشد. این خاخام یهودی مدعی است بر اساس رمزخوانی کدهای داخل تورات، ایران بین سال های (۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ میلادی) به اسراییل حمله خواهد کرد و اگر اسراییلی‌ها به روش فعلی خود ادامه دهند نابودی آن‌ها در این حمله تقریباً تضمین شده است.

خاخام یهودی: مرگ بهتر از خدمت در ارتش اسرائیل است

با ادامه فشارها و زمین‌گیر شدن ارتش رژیم صهیونیستی در غزه، «زوی فریدمن»، یهودی گفته است که مرگ بهتر از خدمت در ارتش اسراییل است.طبق نظرسنجی‌های شبکه‌های اصلی اسرائیلی، اکثریت اسرائیلی‌ها خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام هستند.در صورتی که اکنون انتخابات برگزار شود، بنی گانتز نتانیاهو را شکست خواهد داد.

«زوی فریدمن»، می گوید که از نظر اعتقادات یهودی، ۱۰۰٪ مطمئن هستم که رژیم اسرائیل پایان خواهد یافت. این از نظر دینی است. ما منتظر آن روز هستیم و برای آن روز دعا می‌کنیم. مطمئنم این روز خیلی زود فرا خواهد رسید.

خاخام یسرائیل ویس در مورد نابودی رژیم صهیونیستی می گوید که ما با هر کاری که رژیم صهیونیستی انجام می دهد مخالفیم.. با اصل وجودی آن مخالفیم. آنها بدعت گذار هستند و ازدین خدا خارجند. فلسطین را به صورت غیر قانونی و برضد خواست الهی اشغال کرده اند بر علیه ساکنان مظلوم غزه و مردم فلسطین جنایتها مرتکب می‌شوند. ما در کل جهان در حمایت از فلسطینیان تظاهرات می کنیم زیرا ما هرگز این اشغال را نمی پذیریم.

یهودیت دینی ۳۰۰۰ ساله است که خدا فرستاده است، اما صهیونیسم جنبش بدعت گذاران است. آنها نماینده یهودیت نیستند و تلاش می کنند ادعا کنند کاری که انجام می دهند به نام خداست. ما یهودیان به جهانیان تأکید می کنیم که آنها دروغگو و تهمت زن هستند. آنها شیطانند. ما برای همه کسانی که از دست آنها رنج می برند می گرییم.

اسماعیل هنیه با پیام صلح به قطر آمد تا آنچه را که می تواند برای مردم فلسطین انجام دهد و چون می خواست به یک راه حل برای آزادی فلسطین برسد صهیونیست‌ها او را ترور کردند و این مایه غم و اندوه یهودیان در سراسر جهان است.

در پایان امروز شاهدیم که گویا دل‌های همه مسلمانان و شیعیان و آزادی‌خواهان و استقلال‌طلبان جهان برای ظهور و قیام حضرت پر می‌کشد، اشک‌ها فرو می‌ریزد و قلب‌ها برایش می‌تپد. شاید به اذن الهی تنها یک «یا حسین» دیگر باقی مانده است. شاید تمامی این فتنه‌گری‌های بی‌سابقه و رذالت‌ها و شناعت‌های دشمنان اسلام که همه نیروهای پیدا و نهان خود را از صدر تا ذیل به میدان آورده و با تمام قوا بر طبل جنگ آخرالزمان می‌کوبند، نشان از همان قریب‌الوقوع بودن ظهور دارد.

نظر شما