شناسهٔ خبر: 68057521 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

المپیک سی و سوم - پاریس

فرانسه - اسپانیا؛ فینال جذاب فوتبال برای قهرمانی المپیک

میثم احمدی

تیم فوتبال اسپانیا با برتری برابر مراکش راهی فینال بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد. فرانسه هم از سد مصر گذشت و فینالیست شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی بازی‌های فوتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تیم‌های امید مراکش و اسپانیا دوشنبه ۱۵ مرداد به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با برتری ۲ بر یک به سود اسپانیا به پایان رسید.

در این دیدار این تیم مراکش بود که در دقیقه ۳۷ و به وسیله «سوفیان رحیمی» از روی نقزه پنالتی موفق شد از حریف نام آشنای خود پیش بیفتد و نیمه اول را پیروز به رختکن برود.

اما در نیمه دوم، «فرمین لوپز مارین» موفق شد گل تساوی را برای اسپانیا به ثمر برساند و در دقیقه ۸۵ «خوانلو سانچز» توانست گل دوم را هم برای ماتادورها وارد دروازه مراکش کند تا اسپانیا با این برتری به فینال المپیک راه پیدا کند.

یکی از عجیب‌ترین اتفاقات این دیدار مصدومیت داور بازی بود که موجب شد اولین تعویض مسابقه نه تعویض بازیکنان که تعویض داور باشد. یلگیز تانتاشف، داور ازبکستانی، در دقیقه ۱۵ بازی درحالیکه لنگان ‏لنگان حرکت می‌کرد که مسئولان مسابقه اشاره کرد که قادر به ادامه ‏حضور در میدان نیست. او بعد از برخورد با یکی از بازیکنان به شکلی ‏غیرعمد مصدوم شد. ‏

اسپانیا پس از آنکه توانست در بازی‌های یورو ۲۰۲۴ عنوان قهرمانی را از آن خود کند امیدوار است بتواند به دومین قهرمانی خود در سال ۲۰۲۴ دست پیدا کند.

در دیگر دیدار این مرحله هم از ساعت ۲۲:۳۰ تیم‌های فرانسه و مصر رو در روی هم قرار گرفتند که شاگردان تیری هانری موفق شدند حریف آفریقایی خود را ۳ بر یک شکست دهند و گام در دیدار فینال بگذارند تا حریف اسپانیا برای قهرمانی المپیک شوند.

نظر شما