شناسهٔ خبر: 68057442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه دشتی:

توفیق پذیرایی از زائران امام حسین (ع) نعمت الهی است

بوشهر- امام جمعه دشتی گفت: توفیق پذیرایی از زائران امام حسین (ع)، نعمت و رحمت الهی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست دو شنبه شب در نشست هماهنگی موکب داران شهرستان ضمن تسلیت ایام و قدردانی از خدمات خالصانه موکب داران اظهار داشت: راهپیمایی اربعین یک حادثه‌ی بی‌نظیر در تاریخ است و امام حسین (ع) و حماسه حسینی به برکت این حرکت عظیم مردمی در عرصه بین‌المللی و جهانی بیشتر شناخته شده است.

امام جمعه دشتی افزود: رفتار کریمانه موکب داران با زائران و عشق و دلدادگی به امام حسین (ع) در دنیای امروز نظیر ندارد و یک امر استثنایی است.

وی گفت: توفیق پذیرایی از زائران امام حسین (ع)،نعمت و رحمت الهی است، که باید قدر دانست و خدا را بخاطر این توفیق بزرگ شکر کرد.

امام جمعه دشتی بیان کرد: رعایت نظم و انضباط در کار نشان از شیعه بودن ما است، بنابراین ضروری است در مواکب نظم و انضباط تجلی داشته باشد.

حجت‌الاسلام زاهد دوست گفت: موکب داران باید اهل صبر و حوصله باشند، به نظافت و تمیزی موکب، آراستگی ظاهر و رعایت بهداشت توجه داشته باشند، و از اسراف در مواکب به جدیت پرهیز شود.

وی گفت: پخش اذان و اقامه نماز اول وقت و در صورت امکان در موکب‌ها نماز به‌صورت جماعت اقامه شود و توجه به اقدامات فرهنگی در موکب‌های اربعین، لازم است و کارهای فرهنگی که در مواکب قابلیت اجرا دارد حتماً اقدام شود.

نظر شما