شناسهٔ خبر: 68057376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت الله اعرافی:

مجالس عزاداری امام حسین(ع) گره های اعتقادی نسل جوان را باز کند

قم- مدیر حوزه های علمیه گفت: مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام باید گره های فکری، اعتقادی و اخلاقی نسل جوان را باز کند و راه را برای اصلاح و تعالی نسل جوان و جامعه بگشاید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از خادمین افتخاری بیست و هشتمین سال برگزاری مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم که در سالن همایش مدرسه امام موسی کاظم علیه السلام قم برگزار شد گفت: از تلاش همه دست‌اندرکاران و خادمانی که در طی این سالها در هیات خادم الرضا علیه‌السلام خدمت کردند تشکر می‌کنیم.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: همه ما افتخار داریم که در دستگاه با عظمت حضرت سیدالشهدا علیه السلام و اقامه عزای آن حضرت و یارانش نقش ایفا می کنیم.

آیت الله اعرافی افزود: مجالس عزای حسینی بیش از هزار سال است که برپا است و باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم و این تکریم از خادمان در حقیقت گوشه ای از تکریم الهی است.

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به جایگاه با اهمیت خادمی در دستگاه سیدالشهدا علیه السلام افزود: باید این جایگاه خادمی را به درستی شناخت و بر این امر افتخار کرد و قدردان بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان گزارشی از کتاب کامل الزیارات گفت: قم از همان قرن های آغازین، قطب نورافشانی برای انتشار علوم اسلامی بوده است و مردم بزرگ قم از همان ابتدا پذیرا و کانون دریافت معارف الهی بودند و در طول تاریخ از این جایگاه تاریخی حمایت کردند.

امام جمعه قم افزود: ابن قولویه نویسنده کتاب کامل الزیارات است که موضوع آن زیارت ائمه معصومین علیهم السلام است و این کتاب بسیار معتبر بوده و عظمت آن قابل وصف نیست.

وی افزود: این کتاب ۱۰۷ فصل و بخش دارد که از زیارت پیامبر اسلام تا آخرین امامان مطلب دارد و ۷۵۰ روایت را در خود جای داده که از کتاب های معتبر و اولیه در زمینه زیارت ائمه اطهار علیهم السلام است.

آیت الله اعرافی افزود: ۸۱ باب از این کتاب مربوط به حضرت سیدالشهدا علیه السلام است و این امر نشان از محوریت دستگاه امام حسین علیه السلام است.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: ۶۰۰ روایت در این کتاب مختص امام حسین علیه السلام است و همه ائمه اطهار علیهم السلام که قله های انسانیت هستند، پرچمدار و عزادار حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند.

وی با بیان اینکه بالاترین مشعل الهی عاشورا است افزود: تا تاریخ تاریخ است عاشورا باقی و هر سال زنده تر خواهد بود و واقعه کربلا یک داستان معمولی و عادی نیست.

آیت الله اعرافی ابراز کرد: داستان عاشورا تمام عالم را تکان داد و بشریت را بهم ریخت و برای اهمیت عزاداری آن حضرت روایت بسیاری ذکر شده است و پروردگار ثواب بسیاری برای این مسیر در نظر گرفته و همه کسانی که در برافراشتن پرچم حسینی نقش دارند از این ثواب برخوردار می شوند.

آیت الله اعرافی گفت: عزای سید الشهدا علیه السلام در حقیقت اقامه پرچم همه ارزش های انسانی است و عاشورا جلوه گاه همه معارف الهی است.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه بیان کرد: در طی سی سال اخیر هر سال به از دهه ماه مخرم گزارشی از برگزاری عزاداری سالار شهیدان در نقاط مختلف جهان دریافت می کنم که هر سال نشان دهنده گسترش روز افزون ندای حسینی و اقامه پرچم مقاومت و ایثار در جهان است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه عزاداری های قم نمونه و الهام بخش بوده است افزود: عزاداری ها باید گره های فکری و اعتقادی و اخلاقی نسل جوان را باز کند و راه را برای اصلاح و تعالی نسل جوان بگشاید.

نظر شما