شناسهٔ خبر: 68056416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

وزیر کشور:

مناسک اربعین با وجود سانسور رسانه‌های غربی به حرکت جهانی تبدیل شده است

حوزه/ وزیر کشور تصریح کرد: به لطف الهی مناسک اربعین با وجود سانسور رسانه‌های غربی به یک حرکت جهانی تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، احمد وحیدی طی سخنانی در همایش بزرگ موکب‌داران، خادمان و جهادگران اربعین حسینی استان ایلام با بیان این که حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین، رزمایش بزرگ آمادگی برای عصر ظهور حجت بن الحسن (ع) است، اظهار داشت: سیدالشهدا(ع) همه وجود خود را برای تحقق زمینه سعادت انسان ها و نشان دادن راه حق و حقیقت فدا کرد و در این میان اربعین بهترین فرصت برای اتصال به خاندان وحی است.

وی افزود: امام حسین (ع) در نهضت عاشورا تمام هستی خود، خانواده و یارانش را فدا کرد تا مردم را به مسیر درست خداشناسی و تبعیت از ولایت هدایت و ارشاد کند.

وزیر کشور همچنین گفت مناسک اربعین، همه ادیان توحیدی اعم از مسلمان و غیرمسلمان را به خود جلب کرده و با وجود آنکه آئین بزرگ و باشکوه اربعین توسط رسانه‌های غربی سانسور شده اما اینک به یک حرکت جهانی تبدیل شده است.

وحیدی خاطرنشان کرد: موکب‌داری اوج عشق، کرامت و فروتنی خادمان اربعین و تکریم ارزش‌های انسانی است و همه موکب‌داران خادم مقام ولایت امام حسین (ع) هستند که همه انسان‌های آگاه و با بصیرت را دور خود جمع کرده است.

وی بیان داشت: موکب‌داران در کمال کرامت و افتخار خادم زائران اربعین هستند و این ایام بهترین فرصت برای تربیت، تعالی، رشد و نمو برای جوانان و نوجوانان است. موکب‌داران باید جوانان و نوجوانان را در این مقطع جذب کنند.

وزیر کشور همچنین افزود: خاصیت موکب‌داری اربعین آن است که بدون محدودیت همه انسان‌ها را جذب می‌کند و موکب‌داران خالق صحنه‌های زیبایی در خدمتگزاری به زائران هستند.

نظر شما