شناسهٔ خبر: 68054777 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ظریف: گمانه‌زنی‌ها درباره اعضای کابینه در حد خبرسازی است

اقتصادنیوز: معاون راهبردی رئیس جمهوری گفت: گمانه‌زنی‌ها در مورد اعضای کابینه در حد خبرسازی است و انشاءالله به تدریج وضعیت روشن‌تر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دیروز یکشنبه با دیدار ساعت ۷ صبح با یکی از اعضای شورای راهبری در مورد اولویت‌های راهبردی دولت چهاردهم آغاز شد و سپس با کمیته زنان شورای راهبری پیرامون راه‌های کاهش شکاف جنسیتی در سطوح بالای مدیریتی کشور تبادل نظر کردیم.

وی افزود: قرار شد ارتباط معاونت راهبردی با کمیته‌ها به عنوان بخشی از وظایف معاونت ادامه یابد.

ظریف اظهار داشت: پس از آن رئیس محترم مرکز بررسی‌های استراتژیک گزارش بسیار مفیدی از فرصت‌ها و چالش‌های مرکز و گزینه‌های مختلف معاونت راهبردی ارائه کردند.

خبر مرتبط
درخواست مهم پزشکیان از مردم در جلسه هیئت دولت

اقتصادنیوز: رئیس جمهور ضمن دستور به همه وزارتخانه‌ها و ادارات برای کاهش مصرف انرژی و همچنین اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع، از مردم خواست در مصرف برق حداکثر صرفه‌جویی را داشته باشند.

معاون راهبردی رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: دیدارهای بعدازظهر برای پیگیری امور مربوط به معاونت راهبردی بود و سپس برای اولین بار در دولت چهاردهم در جلسه هیئت دولت شرکت کردم. پس از جلسه هیئت دولت دیداری در مورد اطلاع رسانی با تعدادی از فعالین فضای مجازی داشتم و سپس در جلسه‌ای از ساعت ۸ تا ۱۰:۳۰ شب در حضور رئیس جمهور نتایج کار شورای راهبری را با توجه به پاسخ استعلام‌های دریافتی بررسی کردیم.

ظریف تاکید کرد: امروز بیشتر به کارهای تحقیقاتی و دانشگاهی باقیمانده گذشت. فردا صبح قرار است جلسه بعدی در مورد نامزدهای عضویت در هیئت دولت را در حضور جناب دکتر پزشکیان داشته باشیم و در پرتو رایزنی‌های امروز ایشان، به سوی نهایی کردن فهرست نامزدها حرکت کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه اطلاع پیدا کردم که تعدادی از متخصصین جوانی که در کمیته‌ها و شورای راهبری بررسی و پیشنهاد شده‌بودند، امروز به عنوان معاونین و مدیران ارشد سازمان برنامه و بودجه منصوب شدند.

معاون راهبردی رئیس جمهوری ادامه داد: بار دیگر تأکید می‌کنم که هنوز گمانه‌زنی‌ها در مورد اعضای کابینه در حد خبرسازی است و انشاءالله به تدریج وضعیت روشن‌تر خواهد شد.

ظریف گفت: همانگونه که قبلا هم عرض کردم، انتخاب وزرا و معرفی آنها به مجلس در اختیار رئیس جمهور است و ما به عنوان بازوی مشورتی ایشان در یک ابتکار شجاعانه از سوی ایشان فعالیت می‌کنیم.

وی افزود: اکنون هم با قدری تأخیر عازم جلسه‌ای به دعوت اهالی رسانه هستم. شاد و سربلند باشید.

نظر شما