شناسهٔ خبر: 68054675 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

تورم بهداشت و درمان، در صدر تورم پیشران تیرماه تورم بهداشت و درمان، در صدر تورم پیشران تیرماه

به گزارش اکوایران، بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش خود تورم تولیدکننده تیرماه ۱۴۰۳ را اعلام کرد. بر اساس این آمار تورم تولیدکننده در تیر ماه امسال به سطح ۱.۶ درصد رسیده است که نسبت به خرداد ماه با کاهش مواجه شده است. همچنین این آمار نشان می‌دهد بخش «بهداشت و مددکاری اجتماعی» بیشترین و بخش «اطلاعات و

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش خود تورم تولیدکننده تیرماه ۱۴۰۳ را اعلام کرد. بر اساس این آمار تورم تولیدکننده در تیر ماه امسال به سطح ۱.۶ درصد رسیده است که نسبت به خرداد ماه با کاهش  مواجه شده است.

 همچنین این آمار نشان می‌دهد بخش «بهداشت و مددکاری اجتماعی» بیشترین و بخش «اطلاعات و ارتباطات» کمترین تورم ماهانه را در اولین ماه تابستان به ثبت رسانده‌اند.

بررسی تغییرات تورم ماهانه در تیرماه امسال نسب به خرداد ماه نیز حاکی از آن است که تنها تورم تولید بخش «آموزش» نسبت به خردادماه افزایش یافته است و مابقی بخش‌ها با کاهش تورم همراه بوده‌اند. این گزارش نشان می‌دهد بخش «حمل و نقل و انبارداری» بیشترین میزان کاهش تورم تولید را نسبت به خرداد ماه تجربه کرده است.

030514

افزایش بیش از ۴ درصدی هزینه خدمات درمانی در تیر ماه

آمارهای تورم تولیدکننده بانک مرکزی در تیرماه امسال نشان می‌دهد تورم پیشران تیرماه ۱۴۰۳ به سطح ۱.۶ درصد رسیده است. به عبارتی قیمت نهاده‌های تولید در کشور به طور میانگین ۱.۶ درصد افزایش قیمت داشته است. این درحالی است که پنج بخش اصلی، تورمی بالاتر از تورم پیشران کل داشته‌ است.

آمارهای این مرکز حاکی از آن است که تورم پیشران بخش «بهداشت و مددکاری اجتماعی» در تیرماه سال جاری بیش از سایر بخش‌ها بوده است. طبق آمارها تورم پیشران این بخش در اولین فصل تابستان در نقطه ۴.۴ درصد ایستاده است.

از سوی دیگر تورم تولیدکننده ماهانه تیر در بخش «اطلاعات و ارتباطات» پایین‌ترین سطح در میان بخش‌های مختلف بوده است. داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده تیرماه نشان می‌دهد تورم تولید تیر در بخش «اطلاعات و ارتباطات» معادل ۰.۵ درصد بوده است.

030514

حمل و نقل و انبارداری در صدر کاهش تورم تیر ماه

بررسی و مقایسه تورم تولیدکننده تیرماه امسال نسبت به خردادماه گویای آن است که تورم تولید کل کشور با کاهش مواجه شده و به اندازه ۴.۷ واحد درصد افت داشته است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که از میان تمام بخش‌های مورد بررسی، تنها بخش «آموزش» با افزایش تورم نسبت به خرداد ماه روبرو بوده است. تورم تولید ماهانه بخش «آموزش» در تیر ماه امسال نسبت به خرداد ۰.۳ واحد درصد افزایش یافته است.

همانطور که اشاره شد سایر بخش‌ها با کاهش تورم نسبت به خردادماه ماه مواجه بوده‌اند که بیشترین میزان این کاهش مربوط به «حمل و نقل و انبارداری» بوده است. بر اساس بررسی‌ها تورم تولیدکننده بخش «حمل و نقل و انبارداری» به اندازه ۱۸.۱ واحد درصد کاهش پیدا کرده است.

 

منبع: ecoiran-68682

نظر شما