شناسهٔ خبر: 68054359 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

درباره پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها در تهران؛

چرا ایران باید ترور شهید هنیه را حتما پاسخ دهد؟

درصورتی که ایران بنا به خواست اصلاح طلبان از اقدام تلافی جویان دست بکشد، عملا موازنه قدرت به نفع اسرائیل تثبیت شده و موقعیت سیاسی، امنیتی و نظامی ایران در منطقه تضعیف میشود.

صاحب‌خبر - گروه سیاسی جهان نيوز، محمد جواد طوسی: شش روز از ترور جنایت آمیز رژیم صهیونیستی و شهادت اسماعیل هنیه میگذرد و بدون احتساب روز جعه که روزنامه ها معمولا در تعطیلی به سر میبرند، پنج روز تمام است که روزنامه های اصلاحاتی عمده صفحات خود را به گزارشات، یادداشت‌ها و عناوینی تکراری اختصاص داده اند که محتوای همه آن‌ها تلویحا یا تصریحا بر لزوم عدم پاسخ نظامی ایران تاکید دارد. گرچه آن یک روز تعطیل را هم پایگاه های خبری اصلاح طلب جبران کرده و صفحات اصلی خود را در هراس از جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی نگه داشتند.

رویکرد اصلاح طلبان در این چند روز بر این موضوع استوار بوده که تندروها خواهان ورود ایران به جنگ مستقیم هستند. یا برای حفظ فاصله خود با جنایتکاران صهیونیست، عملیات ترور شهید هنیه را تله‌ رژیم صهیونیستی برای جنگ با ایران میخوانند. البته رسانه های اصلاح طلب پا را فراتر گذاشته و در تحلیل هایی که فاصله زیادی با واقعیت منطقه دارد، اقدام تروریستی اسرائیل را برای به چالش کشیدن دولت پزشکیان معرفی میکنند!

البته عدم اقدام تلافی جویانه از سوی ایران تنها خواسته اصلاح طلبان نبوده و سران رژیم صهیونیستی و آمریکایی نیز امیدوارند، ایران از تصمیم خود برای پاسخ به جنایت رژیم صهویسنتی در خاک ایران برگردد تا اسرائیل دست برتر را در موازنه در مقابل ایران حفظ کند. گفته میشود در همین راستا تعدادی میانجی از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا به ایران پیام فرستاده اند که تصمیم خود را برای اقدام نظامی علیه اسرائیل عوض کند. گفته میشود دیدار شب گذشته وزیرخارجه اردن با علی باقری نیز در همین راستا بوده است.

اما چرا ایران باید جنایت صهیونیست ها را پاسخ دهد؟

یک: رهبر انقلاب در پیام خود در پی شهادت اسماعیل هنیه تاکید کردند که شهید هنیه مهمان عزیز ما بود که توسط صهیونیست ها در خاک ما به شهادت رسید. بنابراین حفظ جان، مال و حرمت مهمان بر گردن میزبان است و رسم میزبانی شرافتمندانه نیز ایجاب میکند که میزبان حق میهمان خود را ادا کند. همین امر نیز دلیل محکمی است تا رهبری در پیام خود اعلام کنند که ما خون خواهی شهید هنیه را وظیفه خود میدانیم.

دو: تعرض به جان مهمان، تعرض به خانه و جان میزبان است. از همین رو  عدم پاسخ به تجاوزگر، به معنای آن است که ما تجاوز به خاک و جان خود را از سوی دشمن رسمیت بخشیده ایم. به عبارت دیگر در صورت عدم پاسخ ایران، دست اسرائیل را برای تکرار اقدامات تروریستی در ایران باز میگذارد.

سه: عدم پاسخ به جنایت تروریستی صهیونیست ها، سران رژیم را در توهم آنکه ایران از اقدام متقابل هراس دارد، جری تر کرده و جنایات خود را در همه نقاط افزایش میدهند.

چهار: پاسخ پشیمان کننده به جنایت صهیونیست‌ها تضمین کننده جان مهمانان ماست. پر واضح است که مقامات بسیاری از کشورها علاقه دارند که با ایران در ارتباط و در رفت و آمد باشند. اما وقتی میزبان حاضر نیست امنیت جانی مهمان را تضمین کند، دلیلی برای ارتباط با ما ندارند.

پنج: درصورتی که ایران بنا به خواست اصلاح طلبان از اقدام تلافی جویان دست بکشد، عملا موازنه قدرت به نفع اسرائیل تثبیت شده و موقعیت سیاسی، امنیتی و نظامی ایران در منطقه تضعیف میشود. همین امر از یک طرف دست اسرائیل را در هرگونه درگیری مستقیم با ایران، بالاتر نگه میدارد و از طرف دیگر رژیم صهیونیستی را در افزایش سطح درگیری با ایران تشویق میکند.

شش: ابزار ترور، به عنوان مزیت نسبی رژیم صهیونیستی، باید از دست سران این رژیم گرفته شود. تجربه ثابت کرده که هرگاه رژیم صهیونیستی در معادلات نظامی و امنیتی شکست خورده، با عبور از قواعد حاکم، به ترور مستقیم روی می آورد. از همین رو باید با یک عملیات سنگین هزینه این ترور را بر صهیونیست ها تحمیل کرده تا از این پس هرگونه عملیات ترور برای صهیونیست ها هزینه زا شود.

نظر شما