شناسهٔ خبر: 68054278 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نائب رئیس اتاق تهران خبر داد

۴۴ درصد اشتغال کشور در واحدهای کوچک صنعتی

نائب رئیس اتاق تهران گفت: واحدهای کوچک صنعتی حدود ۴۴ درصد از اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صادقی نیارکی، نایب رئیس اتاق تهران در نشست فرصت و چالش‌های صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به اهمیت و کارکرد صنایع کوچک و متوسط در توسعه اقتصاد ملی اشاره کرد و افزود: صنایع کوچک و متوسط با کارکردی که برایشان تعریف شده ما را به اهداف خود نمی‌رساند و نگاه دیگری باید در صنایع کوچک و متوسط حاکم باشد نه اینکه بنگاه‌های صنعتی را متناسب با جمعیت ۱۰ تا صد نفری مقایسه و بر اساس آن کوچک و متوسط قلمداد کنیم.

وی با بیان اینکه ملاک ما باید بازدهی و کیفیت محصولات تولیدی باشد گفت: در چند سال اخیر، بحث ادغام و جداسازی مجدد بنگاه‌های صنعتی کوچک مطرح شد که نشان دهنده این است تعریف درستی از فضای کسب و کار و کارکرد اقتصاد صنعتی هنوز شکل نگرفته است.

نایب رئیس اتاق تهران افزود: در حالی که طبق آمار حدود ۹۴ درصد بنگاه‌های اقتصادی موجود در کشور مربوط به بنگاه‌های کوچک و متوسط است حدود ۴۴ درصد اشتغال صنعتی کشور نیز مربوط به بنگاه‌های کوچک صنعتی است و سهم ارزش افزوده این بنگاه‌ها نیز حدود ۱۵ درصد است.

صادقی نیارکی گفت: با این شرایط باید تعریف دیگری از بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط صورت گیرد و متناسب با آن تجهیزات و امکانات در اختیارشان قرار دهیم.

نظر شما