شناسهٔ خبر: 68054261 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مردمی‌ترین بخش اقتصاد کشور بنگاه‌های کوچک و متوسط است

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: مردمی‌ترین بخش اقتصاد کشور بنگاه‌های کوچک و متوسط هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مرتضوی، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در نشست فرصت و چالش‌های صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: مردمی‌ترین بخش اقتصاد کشور بنگاه‌های کوچک و متوسط هستند.

وی افزود: مطابق استانداردهای بین‌المللی، بسیاری از بنگاه‌های متوسط ما باید جز صنایع کوچک تلقی شوند.

وی تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته‌ای مانند آلمان و ژاپن، وابستگی اقتصاد به بحث صنایع کوچک و متوسط خیلی بیشتر است.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران عنوان کرد: در کشور ما علاوه بر بخش صنعتی، سایر بخش‌ها مانند کشاورزی و تجارت نقش بی بدیلی در عملیاتی کردن اقتصاد ندارند.

وی با بیان اینکه در برهه‌ای از تاریخ به بنگاه‌های کوچک و متوسط خیلی آسیب وارد شده است گفت: رقابت‌های غیرعادلانه‌ای میان بنگاه‌های دولتی و خصولتی با بنگاه‌های کوچک صورت گرفته که به بنگاه‌های کوچک آسیب وارد کرده است؛ ضمن اینکه عملکرد بانک‌ها نیز ایده محور نیست بلکه وثیقه محور است وقتی بانک داری را به این شکل تعریف می‌کنند، جایی برای حمایت از بنگاه‌های کوچک در ایران نمی‌ماند.

مرتضوی به تقویت بخش مردمی بنگاه‌های کوچک تاکید کرد و افزود: تجربه کشور ما و سایر کشورها می‌گوید که توجه بیشتری به بنگاه‌های کوچک شود؛ به ویژه که بنگاه‌های کوچک مشکلات تأمین مالی دارند. از این رو اگر دست به دست هم دهیم و تعریف درستی ارائه شود، می‌تواند به مردمی کردن اقتصاد و دادن فرصت به واحدهای نوظهور و کوچک منجر شود.

نظر شما