شناسهٔ خبر: 6805318 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

کافه سلامت

55 درصد نوزادان کشور از شير مادر تغذيه مي کنند

صاحب‌خبر -

معاون بهداشت وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: آمارها نشان مي دهد طي سال هاي اخير در کشور، تغذيه نوزادان با شير مادر از 51 به 55 درصد افزايش يافته است.

به گزارش ايرنا، علي اکبر سياري افزود: افزايش آگاهي مردم و اطلاع رساني مداوم براي ترويج تغذيه با شير مادر نقش اساسي دارد و همه رسانه ها و دستگاه ها بايد براي افزايش تغذيه انحصاري نوزادان با شير مادر طي شش ماه و ادامه آن تا دو سالگي همکاري کنند.

وي گفت: کودکاني که از شير مادر تغذيه مي کنند، کمتر به بيماري هاي تنفسي، گوش درد، اسهال و ديابت مبتلا مي شوند و در بزرگسالي نيز ميزان بروز بيماري هاي قلبي ـ عروقي، سکته هاي قلبي و مغزي و سرطان در بين آنها به شدت کاهش مي يابد. سياري ادامه داد: کودکاني که با شير مادر تغذيه مي کنند از بهره هوشي بالاتري برخوردار مي شوند و ميزان بروز بيماري هاي غيرواگير در آنها در سنين بزرگسالي به شدت کاهش مي يابد . با توجه به اين که سالانه 36 ميليون نفر در دنيا بر اثر بيماري هاي غيرواگير جان مي بازند که 18 و نيم ميليون نفر آنها به بيماري هاي قلبي مبتلا هستند، اهميت تغذيه با شير مادر در کاهش اين بيماري ها مشخص مي شود.

برچسب‌ها:

نظر شما