شناسهٔ خبر: 68052107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان:

فرهنگ لباس و پوشش ایرانی، اسلامی را به دختران جوان معرفی کنیم

حوزه/ سردار علیپور با مطرح کردن این سوال که آیا فرهنگ ارشاد ما و حوزه دانشگاهیان، چقدر فرهنگ لباس و پوشش را به دختران جوان معرفی کرده‌اند، گفت: متاسفانه در این زمینه غفلت کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، سردار علیپور جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی جشنواره ملی فردخت که در اتاق معاون هماهنگ کننده سپاه لرستان برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره فرهنگی هنری دانش بنیان فردخت، جشنواره‌ای در حوزه مد و لباس است، اظهار داشت: پنجمین جشنواره ملی فردخت با هدف تحقق اصول و سیاست‌های کلان فرهنگی هنری نظام جمهوری اسلامی و با ارائه الگوهای ایرانی اسلامی در لرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سوغات لرستان باید در معرض دید ملی قرار بگیرد، گفت: استان لرستان متاسفانه جزو استان‌های کم درآمد و با آمار بالای بیکاری است و لذا باید در فرصت‌های به دست آمده همچون جشنواره فردخت، محصولات تولید کنندگان معرفی و در معرض عموم جهت فروش قرار گیرد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، سابقه تاریخی عسل و بلوط لرستان را از اردبیل بیشتر اعلام کرد و گفت: سابقه تاریخی محصول ما از اردبیل بیشتر است، ولی به دلیل معرفی نکردن و تبلیغ نکردن عسل لرستان، عسل اردبیل در کشور مطرح است.

سردار علیپور خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون فرهنگ مد و لباس محلی استان لرستان آنطور که باید معرفی شود، نشده که باید از ظرفیت‌های جشنواره در این عرصه استفاده شود.

وی با مطرح کردن این سوال که آیا فرهنگ ارشاد ما و حوزه دانشگاهیان، چقدر فرهنگ لباس و پوشش را به دختران جوان معرفی کرده‌اند، یادآور شد: متاسفانه در این زمینه غفلت کردیم، باید پایبند به فرهنگ پوشش اسلامی باشیم، آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه و ارشاد اسلامی پای کار بیایند و فرهنگ و تاریخ مد و لباس محلی و پوشش اسلامی ایرانی را به دختران جوان معرفی کنند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی راهبردهای سیاست اصلی مد و لباس را تعیین کند، ابراز کرد: برند کردن لباس محلی استان از وظایف جامعه دانشگاهی و آموزش و پرورش است.

سردار علیپور، جشنواره فردخت را فرصتی مغتنم برای معرفی توانمندی‌های لرستان در حوزه پوشاک و سوغات مطرح کرد و یادآور شد: جشنواره فردخت فرصت خوبی برای برند کردن لباس محلی استان و همچنین معرفی لباس و پوشش اسلامی است.

جانشین فرماندهی سپاه استان لرستان، با بیان اینکه هروقت تولید کنندگان ما دنبال سرمایه و پول رفتند موفقیت ما کمتر بوده، اظهار کرد: زمانی که تولید کنندگان به‌دنبال سرمایه بودند، موفقیت ما کمتر ولی زمانی که تولید کنندگان به دنبال معرفی چهره استان و اصالت لرستان بودند، موفقیت‌ها بیشتر شد.

سردار علیپور، گران شدن چادر را ناشی از ضعف همه دستگاه‌های دولتی دانست و تصریح کرد: فرهنگ و پوشش برتر لرستان نسبت به دیگر استان‌های دیگر کشور در تاریخ ثبت شده، مدیران استان با ظرفیتی‌های خوبی که در اختیار دارند می‌توانند زمینه ارزان شدن چادر را فراهم و در این زمینه تلاش کنند تا قدمت و فرهنگ پوشش اسلامی برتر استان را در سطح ملی معرفی کنند.

وی گفت: همه دستگاه‌ها به‌خصوص ارشاد و دانشگاهیان در برگزاری جشنواره فردخت دست به دست هم دهند و در زمینه معرفی لباس محلی استان از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند.

گفتنی است جلسه هماهنگی جشنواره ملی فردخت با حضور مریم سپهوند مسئول جامعه زنان سپاه استان و مدیر جشنواره فردخت، لیلا پهلوانی مدرس دانشگاه و دبیر جشنواره فردخت، پیمان سپهوند مسئول روابط عمومی سپاه استان، حیدر احمدی مسئول بسیج اصناف استان، عبدالصمد حمیدی مدیر دانشگاه فنی و حرفه‌ای لرستان، فرشته بیرانوند نماینده فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ظفر روز بهانی مدیر شرکت یاس نوین، برگزار و اعضا برای برگزاری مطلوب جشنواره به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام. /

نظر شما